El document d'aquest mes de setembre ens remet als orígens de la Nit del Foc, que ha esdevingut l'acte més participatiu de la festa major de la Mare de Déu del Camí. El projecte que l'any 1993 va redactar la Colla Gegantera Tota l'Endenga per a la segona edició ens recorda la feina d'organització que hi ha darrere de tota festa
L'estiu del 1993, la Colla Gegantera Tota l'Endenga de Cambrils es plantejava organitzar la segona edició de la Nit del Foc, davant del gran èxit que havia tingut la primera.
Els detalls -programa, horaris, mitjans de divulgació, necessitats tècniques, presupost...- es van fer constar en un projecte de 13 pàgines que constitueix un document molt interessant per la informació que conté, pel fet d'estar plantejada en un únic text i, també, perquè ens transporta a uns anys que van ser clau en la configuració actual de la festa major de la Mare de Déu del Camí.
Us convidem a llegir-lo, endinsar-vos en l'origen de la Nit del Foc i conèixer com ha evolucionat a les darreres dècades.