Documents que parlen del naixement i la mort, les condicions de vida, les formes de transport, de les formes d'il·luminar les cases...

Transport i bagatges (segles XVIII-XIX) - I

La carretera travessa Cambrils des de fa segles. En unes èpoques sota la forma de Camí Reial, en altres de carretera general, CN-340 o autovia A-7. Aquesta situació té avantatges comunicatius però, també, un inconvenient: en el passat els cambrilencs havien d'estar sempre preparats per contribuir (amb els seus carros, mules i matxos) a transportar mercaderies, persones i bagatges de l'Estat des d'una punta a l'altra del terme. Per sort, un seguit de pobles propers hi col·laboraven i formaven el "districte de bagatges de Cambrils"

Carros (1924-28)

Quants vehicles de tracció animal hi havia a Cambrils entre 1924 i 1928?

Transport de viatgers (1926-27)

Quantes persones viatjaven cada any en autobús entre Cambrils i Tarragona el 1927? Quant valia el bitllet entre Cambrils i Reus? Quan va començar a funcionar la línia regular d'autobús entre la Vila i la Platja?

Cotxes, camions i carros (1928)

Un problema de trànsit de 1928 ens parla de com es transformava urbanísticament el barri de la Platja, on es descarregava el peix, per quins carrers es transportava... A partir d'aquí ens preguntem: quants vehicles hi havia a Cambrils entre 1921 i 1929?

Estadístiques de Cambrils (1959-1964)

Quants televisors hi havia a Cambrils el 1959? Quant va pujar el salari mitjà entre 1959 i 1962? Quants turistes i vehicles van arribar a Cambrils l'estiu de 1964?

Reparació de carreteres

Cambrils ha estat sempre un municipi travessat per les grans vies de comunicació general. Des de la Via Augusta dels romans, passant pel Camí Reial de les èpoques medieval i moderna, fins a la carretera general, la via fèrria i l’autopista de l’actualitat, han travessat el territori de llevant a ponent, en paral·lel a la línia de la costa.