Informació general i normativa específica

Informació

Les piscines públiques (municipals, de poliesportius, càmpings, hotels, etc.) són instal·lacions per a l’esbarjo o per a l’exercici i han de complir uns requeriments constructius, d’ús i de manteniment.

Aquestes instal·lacions han de reunir les condicions adequades per a les quals han estat destinades, alhora que han de ser llocs segurs i confortables, tant per a les persones que hi treballen com per a les persones usuàries i el públic en general.

L'Ajuntament de Cambrils, com a gestor del risc per a la salut derivat de les piscines d’ús públic, estableix una vigilància d’aquestes instal·lacions, per tal de tenir sota control el risc sanitari que poden presentar.

El programa de vigilància i control de les piscines d'ús públic vetlla per la qualitat i salubritat de l'aigua i per la seguretat de les instal·lacions.

Els controls sanitaris d'aquestes instal·lacions estan subjectes a una taxa segons les ordenances fiscals vigents. Podeu consultar aquesta a la seu electrònica.

 


Normativa

«Article 8. Personal.

    El personal per a la posada a punt, el manteniment i la neteja dels equips i instal·lacions de les piscines haurà de comptar amb la formació requerida i necessària per a l'activitat que exerceix dins d'aquest, sempre que siguin actuacions operatives i que poguessin incidir sobre la qualitat de l'aigua de la piscina.»

    «Article 15. Remissió d'informació.

    1. Les piscines d'ús públic definides a l'article 2 punt 2 han de notificar les dades relatives a l'annex IV de l'any anterior, al sistema d'informació SILOE (https://siloe.sanidad.gob.es), abans del 30 abril de cada any. En cas de no variar la informació de la piscina relativa a les parts A i B de l'annex IV, la notificació serà, almenys, cada 5 anys.

    2. L'autoritat competent, definida a l'article 2 punt 11, vetllarà perquè l'administració local i els titulars de les instal·lacions compleixin el que descriu el punt 1.»

    S'afegeix una Disposició Addicional 3a:

    «Disposició addicional tercera. Formació de personal.

    El personal propi o de l'empresa de servei a tercers que exerceix la seva activitat relativa al programa de tractament, sense perjudici del que s'estableix en l'article 4 del Reial decret 830/2010, de 25 de juny, haurà d'estar en possessió de la qualificació professional relativa al manteniment de piscines i altres instal·lacions aquàtiques (SEA757_2), recollida en el Reial decret 46/2022…”


    A qui afecta la normativa?

    Principalment a les piscines d'ús públic com ara les piscines públiques, d'oci, parcs aquàtics, spas, hotels, allotjaments turístics, càmpings, terapèutiques en centres sanitaris.

    També afecta a les d'ús privat classificades com a 3A, és a dir, les de comunitats de propietaris/es, les cases rurals o agroturisme, els col·legis majors o similars.

    Les piscines d'ús privat unifamiliars classificades com a 3B només es veuen afectades en un article de la norma.

     


    Documentació


    Enllaços d'interès