El Decret 90/2008, de 22 d'abril, constitueix el marc legal pel qual es regulen les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing.
Aquest estableix els requisits higiènic-sanitaris que han de complir els establiments on es realitzen aquestes pràctiques. La seva finalitat és protegir la salut tant de les persones usuàries com la dels seus treballadors i treballadores.
Correspon als ajuntaments l'autorització dels establiments i de les instal·lacions no estables de tatuatge, pírcing i/o micropigmentació/microblading, que s'ubiquin al seu terme municipal, com també l'exercici de les competències de vigilància i control en aquesta matèria.
Tràmit per a sol·licitar i obtenir l'autorització sanitària de funcionament dels establiments aplicadors de tatuatges, pírcings i/o micropigmentació/microblading
Qui ha de fer el tràmit?
- Persona interessada o afectada pel tràmit.
- Representant degudament autoritzat/da.
L'han de sol·licitar tant els establiments que es dediquen exclusivament a aquesta activitat, com aquells que l'ofereixen com a un servei complementari a altres serveis d'estètica (perruqueries, centres d'estètica, etc.)
Requisits
Tramitació prèvia al funcionament de l'activitat.
Termini de presentació
Durant tot l'any, tenint en compte l’indicat abans.
Documentació necessària
- Formulari de Sol·licitud d'autorització sanitària de funcionament per a establiments de tatuatge, micropigmentació i pírcing
- Una memòria explicativa on constin:
- Descripció detallada de les instal·lacions amb els plànols
- Descripció detallada de les activitats que es portaran a terme al local
- Descripció detallada dels materials a utilitzar, i dels equipaments i instrumentals destinats a les operacions d’esterilització i desinfecció, així com les seves corresponents autoritzacions administratives
- Descripció dels procediments de neteja i desinfecció de les instal·lacions
- Acreditació de la recollida de residus de risc mitjançant el contracte amb un gestor autoritzat de residus sanitaris d’acord amb el Decret 27/1999 de 9 de febrer, ha de disposar de recipients homologats per a la recollida dels diferents residus, que es generin. (fotocòpia)
- Document informatiu sobre les pràctiques de tatuatge, micropigmentació i pírcing a lliurar a la persona usuària, d’acord amb l’article 5.2 del Decret 90/2008.
- Documentació que acrediti la vacunació de tot el personal, la formació del personal aplicador i el pla d’autocontrol. (fotocòpia)
* Segons les explicacions del document associat Requisits per l’autorització sanitària de tatuatges, pírcings i micropigmentació adjunt al peu de pàgina.
Posteriorment a la presentació d’aquesta documentació serà necessari que aporti el justificant d'abonament de la taxa d'autorització sanitària.
Taxa
El que estableixi l’Ordenança Fiscal núm. 24, reguladora de la taxa per a la prestació de serveis d'inspecció i prevenció sanitària:
https://seu.cambrils.cat/normativaAnunciPublic/categories/Ordenances_fiscals
Més informació:
- Guia higienicosanitària per a professionals del tatuatge, pírcing i micropigmentació
- Tatuatges i pírcing. Generalitat de Catalunya
- Productes per a maquillatge permanent (micropigmentació) i tatuatge autoritzats i anotats al registre de l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris