Redactats i duts a terme pels professors de l'Escola Municipal de Música, amb la col·laboració del departament d'Ensenyament.
El perquè d'aquests projectes:
• Una clara voluntat d’obrir l’escola de música a la ciutat, fent-la partícip de la seva activitat, de manera que es converteixi en un actiu de tots i no només de les famílies que en fan un ús directe.
• Aprofitar un recurs educatiu de primer nivell com és l’escola de música, i incrementar-ne l’aprofitament obrint-lo a la població. D’aquesta manera el valor públic de l’escola és més gran, i, més enllà dels ensenyaments que s’imparteixen, el centre obre fronteres cap a la ciutadania.
Música a les llars
És un projecte adreçat a nens i nenes de 2 anys, i està estructurat en sessions setmanals de 30 minuts que es fan a cadascuna de les llars. El projecte Música a les Llars va néixer el curs 2014/15 a les dues llars d’infants municipals de Cambrils, La Galereta i la M. Dolors Medina.
Taller de llenguatge musical i audicions comentades per a la gent gran
Aquest és un projecte de formació en la notació i les convencions musicals de la música occidental clàssica. L'objectiu és lúdic i divulgatiu. El projecte està destinat a persones més grans de 60 anys. Les claus del projecte són: 1. Proximitat 2. Aprenentatge col·lectiu com a via de socialització. 3. Captació i comprensió i plasmació pràctica dels interessos dels assistents. 4. Aplicació pràctica dels coneixements adquirits.
Espectacle pedagògic per P5
Seguint en la línia pedagògica d’aquest últims anys l’Escola Municipal de Música de Cambrils convida a les Escoles de Cambrils a participar de l’activitat pedagògica a la Sala d’actes de la nostra Escola. Aquest projecte va destinat a l’alumnat de P4 i P5 de les escoles de Cambrils, però aquest curs es realitza pels alumnes de P5 per tal de poder mantenir els grups bombolla de les escoles. L’activitat consisteix en escoltar i participar en la narració d’un conte, relacionat amb un seguit d’intervencions musicals en directe, i potenciar així la participació dels nens i nenes assistents, així com l’interès per la música i els seus valors.
Donem corda a les escoles
Els instruments de corda fregada
L’activitat va adreçada als alumnes de 1er i 4t d’educació primària. Objectius: Donar a conèixer els instruments de corda fregada.Treballar l’escolta activa. Integrar l’alumnat en l’actuació musical juntament amb músics professionals. Donar a conèixer la versatilitat musical dels instruments de corda fregada. Donar sortida a les inquietuds musicals dels alumnes.
Música descriptiva, humor i curiositats!
L’activitat va adreçada als alumnes de 5è d’educació primària. Objectius: Donar a conèixer els instruments de corda fregada. Treballar l’escolta activa. Integrar l’alumnat en l’actuació musical juntament amb músics professionals. Donar a conèixer la versatilitat musical dels instruments de corda fregada. Donar sortida a les inquietuds musicals dels alumnes.
Un viatge musical pel món.
L’activitat va adreçada als alumnes de 6è d’educació primària. Objectius: Donar a conèixer els instruments de corda fregada. Treballar l’escolta activa. Integrar l’alumnat en l’actuació musical juntament amb músics professionals. Donar a conèixer la versatilitat musical dels instruments de corda fregada. Donar sortida a les inquietuds musicals dels alumnes. Fomentar la tolerància i el coneixement d’altres cultures.
Vent a les escoles
El principal objectiu que busca el Departament de Vent de l’Escola Municipal de Música de Cambrils amb aquest projecte, és donar a conèixer als infants de la població els instruments de vent que s’imparteixen a l’Escola Municipal de Música de Cambrils: Flauta travessera Clarinet Saxo Trompeta Trombó Els alumnes podran conèixer de primera mà les característiques d’aquests cinc instruments, i sentiran el seu so en directe a través de les audicions pedagògiques que es fan. Els cinc professors de l’EMMC especialistes d’aquests instruments, es desplaçaran a cada escola per realitzar les audicions. El projecte va adreçat a l’alumnat de segon de primària de cadascuna de les escoles d’educació primària de Cambrils Es farà una sessió per curs a cada escola, en horari lectiu. S’elaborarà un calendari d’audicions segons la disponibilitat de cada escola.
Cantata
Els cantaires seran els alumnes de primer de cicle mitjà (3er de primària), i el públic seran els alumnes de primer de cicle inicial (2n de primària) de totes les escoles de primària de Cambrils..
Cicle De Concerts a les Residències de la 3ª Edat
Una de les funcions identitàries de l'Escola Municipal de Música de Cambrils, és apropar la música de manera democràtica a tota la població sense distingir entre edats, procedència, estaments socials, etc... per aquest motiu i coneixedors dels beneficis que la música aporta a la gent gran (estimulació de la memòria, ajuda a preservar les capacitats cognitives i funcionals, efecte calmant de l'ansietat, etc..) neix aquest projecte. L'activitat consta de sis audicions temàtiques repartides al llarg del curs properes a festivitats importants com Tot Sants, Nadal, Carnaval, Primavera, Sant Jordi, Sant Joan, etc. Abans de cada sessió, es parla amb el coordinador de cada centre qui, prèviament, haurà fet un llistat amb les cançons que els avis residents hauran triat. Nadales, Boleros, Tangos, Cançons tradicionals, Coples, Sardanes, Havaneres, etc... el dia del concert els propis avis, de manera individual o col·lectiva cantaran, explicaran els seus records, ballaran... Normalment es fan un total de 28 sessions al llarg del curs als centres d’avis de Cambrils: Casal de la Gent Gran, residència i centre de dia per a gent gran Baix Camp i residència Cambrils Suite.
Xerrades ESO “Música i Ciència”
Xerrades dins l’horari lectiu de 1r i 2n d’ESO; el principal objectiu de l’activitat ha estat el d’exemplificar les possibilitats d’aproximació interdisciplinària a qualsevol àrea de coneixement. A més d’evidenciar les relacions entre el so i la física i les matemàtiques, hem volgut posar de relleu els nexes de la física acústica amb l’enginyeria i l’arquitectura. Quant a la tecnologia, hem exposat coneixements essencials que possibiliten l’edició bàsica del so amb mitjans electrònics. La comparativa de les capacitats auditives entre espècies ens ha obert la connexió del so amb la biologia. Finalment, hem mirat de connectar tota l’activitat amb diferents moments de la història del pensament i la filosofia.