Què és?

Els serveis d'atenció domiciliària són un conjunt organitzat i coordinat d'accions que es realitzen a la llar de l'usuari, dirigides a proporcionar atencions personals, atencions de caràcter urgent, ajuda a la llar i suport social a aquelles persones o famílies amb situació de manca d'autonomia personal, dificultats de desenvolupament o amb problemàtiques familiars especials.

És un servei municipal, públic i universal que es presta mitjançant personal especialitzat, no supleix en cap moment la responsabilitat de la família, únicament es duran a terme aquelles tasques que l'usuari o a la família no puguin fer o tinguin dificultats per poder-les dur a terme.

Es tracta que un/a professional d’ajut a domicili, una treballadora familiar, assisteixi en el seu domicili a la persona beneficiaria del servei, ajudant-lo en la realització de les activitats bàsiques i instrumentals de la vida diària així com el suport en les tasques de la llar.

Aquest servei inclou dos tipus d'ajudes:

  • Atenció de les necessitats de la llar: Aquest tipus de tasques inclouen la neteja de la llar (excepte les neteges de la llar a fons), fer el llit, fer el menjar (segons dietes establertes) i rentar la roba (tant a mà com amb rentadora), entre d'altres.
  • Cura personal: La persona beneficiària rep ajuda per realitzar totes aquelles accions relacionades amb la cura personal, com la higiene, vestir-se i desvestir-se, transferència, mobilitzacions, acompanyaments fora de la llar, entre d'altres.

Objectius

  • Desenvolupar tasques d'assistència, de prevenció i d'educació que habilitin per a la vida autònoma.
  • Mantenir la persona al seu domicili, millorant-ne la qualitat de vida.
  • Atendre les persones que no poden mantenir-se autònomament al seu domicili mentre no siguin ateses íntegrament pels serveis socials especialitzats quan així ho requereixin.

Qui ho pot sol·licitar?
Persones o famílies que es troben, per motius físics, psíquics o socials, en situació de manca d'autonomia física o social per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana.

Persones amb el reconeixement de dependència.

Requisits

Per gaudir d'aquest servei cal estar empadronat a Cambrils i concertar entrevista amb el treballador/a social i/o educador/a social de referència per fer la valoració professional de la necessitat.

Documentació

  • Sol·licitud
  • Informe mèdic (segons model)
  • Fotocòpia DNI
  • Fotocòpia de la targeta sanitària
  • Justificants dels ingressos econòmics

En els casos de persones amb dependència no és necessària documentació identificativa de la persona.

Taxa a pagar

Quotes a aplicar segons els barems establerts en les ordenances dels preus públics.

On?

Per concertar entrevista cal trucar al telèfon 977 368 190 o bé adreçar-se directament a les diferents dependències dels equips d'atenció primària (EBAS)

EBAS VILA
Àrea territorial Parellada, Casc antic i Nou Cambrils.
C/ Sant Plàcid, 5
Tlf 977 368 190 (opció 4) e-correussovila@cambrils.cat

EBAS EIXAMPLE
Àrea territorial Eixample i Urbanitzacions de Ponent.
C/ Sant Plàcid, 5 
Tlf 977 368 190 (opció 2) e-correussoeixample@cambrils.cat

EBAS PORT
Àrea territorial Eixample- port, Port i Urbanitzacions de Llevant.
C/ Roger de Llúria, 33
Tlf 977 368 190 (opció 3) e-correu: ssoport@cambrils.cat

DIRECCIÓ
CASAL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

Pg. La Salle, 17-18, 1a planta
Tlf 977 368 190 e-correu: sso@cambrils.cat