No cal fer-se autònom ni crear un negoci des de zero per emprendre, la innovació també pot venir des de dins d'una companyia

  • Categoritzat com: Ocupació
  • Serveis associats: Ocupació

Un intraemprenedor és aquell emprenedor que desenvolupa un projecte dins de la seva empresa. És una paraula que la RAE no contempla, però que ja s'ha fet un lloc en una societat cada cop més digitalitzada, com ho han fet els conceptes de startup o business angel. I és que la filosofia de l'entrepreneurbasada en les idees de llibertat, creativitat o innovació, ha calat ben fons en el teixit empresarial i en les noves generacions de treballadors.

És per tot aquest nou paradigma que José Manuel Vega repassa el perfil d'aquest nou professional a Intraemprendedores. Reinventa tu empresa con espíritu startup (Libros de Cabecera, 2016). Un llibre que relata la realitat que viuen les grans companyies avui dia, desitjoses de trobar treballadors capacitats i amb ganes d'embarcar-se en nous projectes, i la dels emprenedors en potència que busquen una oportunitat per desenvolupar les seves idees sense que això signifiqui arriscar fent-se autònom. Perquè, com deixa molt clar Vega, emprendre no és una activitat que estigui feta per a tothom.

Els models de negoci no són per sempre
Un pilot de Fórmula 1 i un taxista són professionals al volant, però no són iguals. Una actriu del cinema pornogràfic i una prostituta tampoc comparteixen un mateix model de negoci. Són els dos exemples que utilitza l'autor del llibre per demostrar que dos professionals del mateix sector poden monetitzar de manera diferent una activitat que seria similar, però no igual. Amb ells, intenta fer entendre al lector que cal anar més enllà de les professions de tota la vida i buscar noves maneres de generar negoci en sectors que semblaven obsolets.

Un altre exemple es troba en el sector immobiliari, molt tocat per la bombolla i la posterior crisi. Tanmateix, els professionals que s'hi dediquen han sabut esprémer al màxim les possibilitats i revolucionar el mercat amb la figura delpersonal shopper, un professional que en comptes d'oferir un simple assessorament per a la compra, ofereix un servei personalitzat per a l'adquisició.

A més de tractar-se d'una nova proposta per al client, s'ha sabut vendre amb un nom amb ganxo i vinculat al sector de la moda, el que considera que dóna un atractiu extra a la proposta. I, el que és més important, no és necessari crear una empresa des de zero per oferir el servei, només cal que una agència immobiliària obri els ulls, detecti nous nínxols al mercat i estigui disposada a redefinir-se cap a una estratègia més startup: més oberta i amb més predisposició al canvi.