El nou parc temàtic accelera el destí d'oci tarragoní que esdevé "el segon més important d'Europa"

  • Categoritzat com: Ocupació
  • Serveis associats: Ocupació

Ferrari Land ha arrencat aquest dijous la seva marxa amb la inauguració institucional, un dia abans de la seva obertura al públic general i després de dos anys de construcció i una inversió de més de 100 milions d'euros, amb la previsió de sumar un milió de visitants a PortAventura World i aconseguir els cinc milions anuals en el complex.

El tall de cinta l'han protagonitzat Piero Ferrari, vicepresident de Ferrari i únic fill supervivent del fundador de la marca, Enzo Ferrari, i el president de PortAventura World, Arturo Mas-Sardá, acompanyats del president del comitè executiu de PortAventura World, Sergio Feder, i el chief brand office de Ferrari, Lucca Fuso.

El director general de PortAventura World, Fernando Aldecoa, ha explicat, en roda de premsa, que Ferrari Land contribuirà a internacionalitzar encara més el complex tarragoní, atraient visitants de nous mercats com Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Holanda i Països Nòrdics, sumant-se als ja consolidats de Regne Unit, França i Rússia.

Ha recordat que en els últims anys, PortAventura World ha desenvolupat un pla d'expansió amb una inversió superior als 400 milions d'euros per passar de ser un parc temàtic a una destinació turística de referència i "que ja és el segon més important d'Europa".

Ha destacat que és l'única destinació turística a Europa amb tres parcs temàtics -PortAventura, Carib Aquatic Park i Ferrari Land-, cinc hotels, tres camps de golf, un beach club amb accés directe a la platja i un centre de convencions, i ha subratllat que el parc dedicat a Ferrari és l'únic que existeix a Europa.

"Ferrari Land ha estat dissenyat per viure la veritable emoció del mite Ferrari, i el parc és un tribut al geni Enzo Ferrari, a l'estil de vida que va crear i als seus mítics cotxes", ha afirmat Aldecoa.

Ferrari Land ocupa una superfície de 70.000 metres quadrats i disposa d'onze atraccions, restaurants, botigues i espectacles, i té l'objectiu d'atreure tant públic familiar com amants de la Fórmula 1 i aficionats de la marca.

La principal atracció és Red Force, l'accelerador vertical més alt i més ràpid d'Europa, que aconsegueix una acceleració d'1 a 180 quilòmetres per hora en només cinc segons i arriba a una altura de 112 metres.

També destaquen uns simuladors semiprofesionales, circuits per a nens i un simulador de pit stop per competir en el canvi de rodes d'un Fórmula 1, entre uns altres.

Velocitat i emoció
El vicepresident de Ferrari, Piero Ferrari, ha destacat en el seu discurs que el nou parc temàtic transmet la màgia i la història de la marca, i ha afirmat que els visitants podran experimentar el que ha denominat "experiència Ferrari: velocitat, innovació i, sobretot, emoció".

Entre els assistents a la inauguració de Ferrari Land -que ha comptat amb Edurne i Santi Millán com a mestres de cerimònia- estaven presents el secretari d'Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó; l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; i el director general de Turisme, Octavi Bono, entre uns altres, a més de diverses celebritats i més de 200 periodistes.