• Serveis associats: Ingesol EPEL

Fruit de l’experiència i de la formació dels equips educatius, les llars d’infants municipals de Cambrils concebem l’espai com un element educatiu i, per tant, és un punt clau dins del nostre projecte pedagògic. Per aquest motiu, l’organització, la disposició i l’estètica d’aquest és de gran importància.

Tots els espais i els materials de les llars d’infants municipals tenen una intencionalitat educativa amb l’objectiu de promoure moments significatius a la vida de l’infant i la comunitat educativa (famílies i equip docent).

Per espai educatiu s’entén, tant les estances destinades a acollir els grups d’infants, com tota la resta d’espais dels edificis com per exemple els passadissos, els lavabos i canviadors, els dormitoris, els espais per les famílies o les terrasses i jardins.

Durant els darrers anys, les llars d’infants han experimentat canvis significatius i, en l’actualitat, l’equip educatiu planifiquem els espais i els materials tenint com a principis l’estètica, l’harmonia, la coherència i l’ordre. Alhora, som conscients que els espais son vius i en constant revisió amb l’objectiu d’ajustar-se i adaptar-se a les necessitats que van sorgint.

En aquests espais es propicia el joc que esdevé l’eina fonamental d’aprenentatge dels infants en aquestes primeres edats. Així, podem dir que els espais de les llars d’infants són grans laboratoris on l’infant troba al seu abast múltiples oportunitats de joc, de descoberta, de relació, etc.

La major part del material de joc i, per tant material didàctic de les llars d’infants, és material no estructurat i principalment d’origen natural (fusta, metall, roba,...). La tria d’aquests, la disposició i el mode de presentació, són aspectes que tenim molt en compte en el moment de planificar les propostes pedagògiques.

Sense oblidar que tota proposta de material i de joc requereix de l’acompanyament respectuós d’una persona adulta per a que esdevingui significativa a nivell d’aprenentatge.