La biblioteca es guarnirà per celebrar les festes del barri d’una forma més lúdica
- Serveis associats: Biblioteca
Durant tot el mes de juny, la biblioteca municipal de Cambrils té un calendari ple d'activitats, cursos i tertúlies per a tots els gustos i per a totes les edats. Entre les activitats programades cal destacar que de l'1 al 20 de juny es durà a terme el programa Festes del barri a la biblioteca. En aquesta ocasió, la biblioteca es guarnirà per tal de celebrar les festes del barri d’una forma més lúdica en què els nens hi trobaran fulls per pintar i també es faran fotografies als infants amb els seus dibuixos que s’exposaran al mural.
També destaca la trobada del Club de lectura infantil amb Jordi Agràs, autor del llibre Un món esberlat, un món apedaçat. El llibre explica l’aventura d'un jovenet que marxa amb el seu germà, estudiant de medicina, a un poblet d'Àfrica. El llibre, il·lustrat per Nuri Mariné i adreçat a alumnes del cicle superior de Primària, conté una unitat didàctica amb què es poden treballar a l'aula valors de convivència. Aquesta trobada tindrà lloc el divendres 5 de juny, a les 18 hores.
Uns dies més tard, el divendres 12 de juny, també a les 18 hores, s'explicaran els contes El petit bastoner i Diables per tal que els infants coneguin els personatges de les nostres festes tradicionals. En acabar, hi haurà un taller per fer un punt de llibre amb els personatges dels contes. Aquesta activitat va dirigida a infants a partir de 5 anys.
Tertúlia literària de Toni Orensanz
Com a activitats per als adults, destaca la tertúlia literària que es durà a terme el 15 de juny, a les 19 hores. Toni Orensanz, autor de la novel·la L’estiu de l'amor, parlarà de la seva obra en una interessant tertúlia que compta amb la col·laboració de l’Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils.
Segueixen els clubs de lectura fàcil
El Club de lectura fàcil té programades noves sessions al llarg del mes de juny. Concretament, els dilluns 1, 8 i 15 de juny, a les 17 hores, es reuniran a la biblioteca municipal els grups 1 i 2 del club. Els primers dedicaran les sessions a llegir i comentar Dobrunca, versió de N. Carme Bernal i Carme Rubio, amb la coordinació de Pilar Febas. Alhora, els del grup 2 dedicaran les sessions a llegir i comentar contes populars, amb la coordinació de Paquita Fernández.
Aquests activitats van dirigides als inscrits a club.
Nous tastets TIC programats
També durant el mes de juny estan programades dues noves sessions dels tastets TIC. El divendres 5 de juny, a les 19 hores, tindrà lloc el taller on es practicarà amb els marcadors de Google Chrome, així com s’aprendrà a desar les pàgines d’Internet.
Una setmana més tard, el dia 12 de juny a la mateixa hora, tindrà lloc el segon dels tastets TIC del mes en aquest cas sobre els fitxers ZIP: què són, per a què s’utilitzen i com comprimir i descomprimir arxius.
Aquests tallers d’informàtica van dirigits a persones que vulguin adquirir coneixements i millorar les seves habilitats en l’ús de programes i serveis d’Internet. Per tal de participa-hi cal inscriure’s prèviament a la biblioteca.