Aquest segell de qualitat internacional identifica els olis d’oliva verge extra que compleixen amb una estrica normativa. Aquesta tarda es farà una jornada tècnica per presentar als professionals del sector les esferificacions d’oli d’oliva verge i de balsàmic de moscatell. Avui s’ha inaugurat una nova envasadora i demà es posarà en marxa una caldera de biomassa refrigerar.

  • Categoritzat com: Comunicació Promoció Econòmica

La Cooperativa Agrícola de Cambrils  s’ha presentat avui com nou membre de l’Associació QVExtra Internacional, aprofitant la posada a la venda de les primeres ampolles d’oli verge extra Mestrat amb el nou segell de qualitat internacional SIQEV.

El passat mes de juliol, aquest grup selecte de productors va acceptar la candidatura de la Cooperativa Agrícola de Cambrils per entrar a formar part de  QVExtra Internacional. Es tracta d’una entitat privada sense ànim de lucre, creada per iniciativa de un grup de productors d'oli d'oliva verge extra amb la finalitat de donar resposta a la creixent demanda de productes de qualitat garantida per part dels consumidors.

QVExtra Internacional dóna suport el principi bàsic del COI (Comitè Oleícola Internacional) i defensa la normativa única internacional de l'oli d'oliva verge extra en un mercat sense barreres. En aquests moments 50 productors entre els quals estan els productors de més prestigi del l'Estat Espanyol formen part d'aquest grup al qual s'incorpora ara la Cooperativa.

A partir d'ara l'oli d'oliva verge extra de la marca Mestral de la Cooperativa Agrícola de Cambrils portarà el segell SIQEV, que és el segell internacional numerat que identifica els olis que compleixen amb l'estricta normativa de QVExtra.

La jornada de presentació d’avui ha començat al matí amb una roda de premsa i una visita guiada per les instal·lacions de la Cooperativa per explicar als mitjans de comunicació què significa el nou segell de qualitat. Els periodistes han pogut conèixer millor al Cooperativa, els seus productes i el nou segell de qualitat, acompanyats pel Consell Rector de la Cooperativa i l'equip tècnic. Durant la visita també s'ha descobert la placa inaugural de la nova envasadora i s'ha anunciat la posada en marxa d’un nou sistema de refrigeració per biomassa.

A la tarda, a les 17 hores, s’ha programat una jornada tècnica adreçada als professionals de l’hostaleria a l’Hotel Tryp Port Cambrils, amb una presentació a càrrec de Soledad Serrano López, presidenta de l'Associació QVExtra Internacional, que ha apadrinat la Cooperativa en aquest dia tan important. Serrano és empresària oleícola, llicenciada en periodisme, MBA per IESE i sens dubte una de les figures més influents del panorama mundial de l'oli d'oliva verge extra.

L’acte compta amb la col·laboració de l'Associació d'Empresaris Hostaleria de Cambrils i servirà per promocionar l'oli de la nova collita, així com el darrer producte que comercialitza la Cooperativa Agrícola: les esferificacions d'oli d'oliva verge extra i de balsàmic de moscatell per hostaleria que van ser presentades a Madrid Fusión el passat mes de gener sota el paraigües de l’espai de Saborea Cambrils. En aquesta activitat hi col·laboraran diferents professionals del sector de la gastronomia cambrilenca.