El treball s’emmarca en un projecte d’aprenentatge i servei d’aquesta aula d’escolarització compartida que s’adapta a diferents necessitats educatives
- Categoritzat com: Comunicació Educació
- Serveis associats: Educació Ingesol EPEL
L’alumne de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC) de Cambrils Alan Boris ha pintat elements del seguici festius a sis aules de la llar d’infants Maria Dolors Medina, en el marc d’un projecte educatiu d’aprenentatge i servei. El noi ha dissenyat les il·lustracions amb la supervisió del mestre del taller, segons l’encàrrec i la temàtica proposada per la llar (nans, bastoners, diables, timbalers, castellers i gegants).
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, i el regidor d’Ensenyament, Alejandro Garcia, han visitat avui les aules acompanyades per l’autor dels dibuixos; la directora de la UEC, Olga Abadias; la directora de la llar d’infants, Ana Meriz, i el representant dels Diables Cagarrieres, David Brull.
L’alcaldessa de Cambrils ha posat en valor la col·laboració entre la UEC i la llar d’infants per fer realitat aquesta experiència creativa i artística enriquidora tant per l’alumne i com pels infants del centre educatiu, que han conegut una mica més les tradicions del municipi.
La directora de la UEC ha explicat que Alan Boris va arribar a la UEC sense ganes d’estudiar i ara ha trobat una motivació per seguir estudiant. Abadias també ha agraït l’acompanyament de la família del noi i la col·laboració del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament i l’equip de la llar d’infants. Per la seva banda, la directora de la llar ha mostrat la seva satisfacció per l’experiència, que ha permès als infants gaudir de tot el procés i ha explicat la interacció dels petits amb els dibuixos.
Alan Boris és alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Cambrils i va entrar a la UEC a finals de l’any passat. En aquesta aula de diversitat ha rebut una atenció més personalitzada, d’acord amb els seus interessos i habilitats. Amb el projecte ha conegut millor una part de la cultura del municipi, ha tingut l’oportunitat de realitzar una primera incursió en el món laboral i ha après a partir de l’expressió artística.
Els seus companys i companyes, que també l’han acompanyat avui, han realitzat altres projectes d’aprenentatge i servei relacionats amb altres àmbits com la llar de jubilats, una botiga de roba o un taller mecànic. L’experiència serveix perquè l’alumnat treballi diferents aspectes en un entorn real, amb l’objectiu de millorar les seves habilitats, competències i capacitats.
L’objectiu de la UEC és garantir l’atenció educativa necessària a l’alumnat de secundària amb necessitats educatives especials derivades de la inadaptació al medi escolar. Ofereix la possibilitat de seguir l’etapa d’ESO en un grup reduït, d’acord amb les corresponents adaptacions curriculars individualitzades. L’escolarització a la UEC comporta una escolarització compartida amb el centre docent on l’alumne/a estigui matriculat.
Des de l’any 2000, la UEC de Cambrils ha atès a diferents alumnes de secundària, amb una metodologia adaptada a les diferents necessitats educatives d’aquest col·lectiu especial d’alumnat, potenciant aspectes com una formació més manipulativa a través dels tallers, i una atenció més individualitzada a través de les tutories individuals.
Aquesta metodologia de treball possibilita que l’alumnat recuperi la il·lusió i l’interès pel fet educatiu i, en conseqüència, disminueixi l’absentisme escolar.