El nou portal té una clara orientació a la demanda i destaca elements clau com la gastronomia, les platges, el ciclisme o les activitats familiars

  • Categoritzat com: Comunicació Turisme

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, i la regidora de Turisme, Mercè Dalmau, i el responsable de Lypsum, Juan Carlos Navarro, han presentat avui la nova web turística per promocionar els atractius de la destinació i millorar l’experiència de les persones usuàries abans, durant i després del viatge. És un portal funcional i accessible, que busca atraure i informar, amb una clara orientació a la demanda i una imatge totalment renovada.

La web, en fase beta, segmenta els continguts segons els diferents perfils dels turistes amb apartats dedicats a la gastronomia, les platges, l’esport, la família i l’agenda d’activitats. El portal també inclou propostes d’experiències i fitxes completes de tots els allotjaments i restaurants. A més, es pot veure Cambrils en directe i consultar les prediccions meteorològiques. De moment la web incorpora la funcionalitat de traductor automàtic però properament estarà traduïda en cinc idiomes. En aquest moment s’està treballant en la traducció de la web al castellà, l’anglès, el francès i l’alemany.

L’alcaldessa ha destacat la importància de disposar d’un portal atractiu, fàcil de consultar i que disposi de tota la informació necessària per la planificació del viatge i les vacances. Fins ara la web de Turisme havia seguit la línia, l’estructura i el disseny de la web institucional de l’Ajuntament de Cambrils però fa dos anys es va decidir que calia fer un canvi radical i crear una web pròpia perquè els requisits d’un portal turístic són marcadament diferents. En paral·lel, l’espai de Turisme dins de la web de l’Ajuntament continua actiu i incorpora una accés al nou portal.

La regidora de Turisme ha explicat que, quan es van posar a treballar en l’estructura, els continguts i la imatge, un dels reptes era crear un portal nou prou interessant i atractiu per aconseguir que el visitant passi navegant més temps dels 2 o 3 minuts habituals en qualsevol consulta. Un altre dels objectius que es van plantejar va ser que fos un recull de l’amplíssima oferta d’activitats de Cambrils durant els dotze més de l’any. “Volíem que donés resposta a aquella pregunta tan recurrent a l’oficina de turisme: què podem fer?”, ha explicat Mercè Dalmau, que ha assegurat que s’ha fet un gran esforç per recopilar i aglutinar el gran nombre de propostes públiques i privades que es podien trobar a internet però estaven desordenades i sense visió de conjunt.

L’alcaldessa i la regidora han agraït la feina feta per l’equip del Patronat de Turisme, l’agència de publicitat Lypsum i l’assessorament extern de la consultoria turística TourisLab. També han donat les gràcies a les empreses del sector turístic per la seva implicació en els tallers oferts pel Patronat de Turisme per motivar la generació de paquets turístics i de sumar sinèrgies entre les diferències experiències familiars i esportives que s’ofereixen a Cambrils.

Finalment, el responsable de Lypsum ha parlat del disseny gràfic, obra de l’il·lustrador Christian Granero, que representa l’autenticitat de la destinació amb elements clau com la gent, la terra, el mar i la llum, i ha explicat que el portal inclou les tres fases de l’experiència turística: la inspiracional i de planificació, les consultes durant el viatge i la de recordatori després de les vacances. Juan Carlos Navarro també ha explicat que s’han utilitzat eines semblants a les dels buscador de viatges, facilitant les consultes amb filtres, i ha aclarit que el portal informa, posicions i promociona però la venda la fa directament l’empresa subministradora.