La tertúlia amb l’escriptor, periodista i crític literari mallorquí es portarà a terme dilluns, 20 d’octubre, i serà oberta a tothom. Aquest mes s’han reprès les sessions dels clubs de lectura, els conta-contes i el cicle de presentacions d’àlbums il·lustrats.

  • Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
  • Serveis associats: Cultura Biblioteca

L’escriptor, periodista i crític literari Sebastià Bennasar comentarà la seva novel·la “Nocturn de sant Felip Neri” el proper dilluns, 20 d’octubre, a les 19 hores, al Club de Lectura Adult de la Biblioteca Pública Municipal de Cambrils. En aquest cas la sessió del club, que habitualment és només pels inscrits, serà oberta a tots els interessats.

D’altra banda, els membres dels clubs de lectura Adult i Fàcil aniran a Barcelona el dissabte 25 d’octubre per participar en una ruta literària pels escenaris de la novel·la, de la mà del seu autor. Les dues activitats, tant la tertúlia com la ruta literària, compten amb la col·laboració de l’Editorial Meteora. 

Sebastià Bennasar, nascut a Palma de Mallorca el 1976, ha estudiat Humanitats a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona (2009) i és Màster en Història del Món (2011) per la mateixa universitat. Ha publicat una vintena d’obres de gèneres diversos, des de la novel·la fins a l’assaig o la poesia. És impulsor de nombrosos projectes culturals com el festival Tiana negra, dedicat a la novel·la negra en català. A més, juntament amb el periodista Carles Domènec ha creat el projecte Bearn, que inclou una escola d’escriptura, una revista literària i una agència de comunicació cultural.

Nocturn de Sant Felip Neri és alhora un retrat crític i lúcid de la ciutat de Barcelona actual i la seva història, una crònica punyent de la tragèdia dels Balcans i una condemna absoluta a qualsevol mena de guerra, passada o per venir.

Activitats permanents

Aquest mes s’han reprès les sessions setmanals dels clubs de lectura adult, fàcil, juvenil i infantil, l'activitat Llegim plegats (que enguany destinat a infants de primer de primària) i els cicles “Qui vol un conte” i “Entre lletres i imatges”.

Ahir, dia 15 d’octubre, la directora de la Biblioteca, Rosa Maria Fusté, va oferir la primera presentació del cicle “Entre lletres i imatges” que cada tercer dimecres mes a les 18 hores apropa a les famílies una selecció d’àlbums il·lustrats.

La sessió d’ahir va girar al voltant de l'hora d'anar a dormir. Els assistents van conèixer les històries de pares angoixats perquè els seus fills no volen anar a dormir i reclamen ara un got d'aigua, ara un conte, etc. També van saber que de vegades els nens no volen anar a dormir per por dels malsons, però per això tenim a la Nana Bunilda que ve corrents a xuclar-los. Ella havia prestat a la biblioteca la seva olleta de viatge i per això els nens hi van poder abocar els seus somnis més dolents i els els va tornar convertits en granets de xocolata.

L’altre cicle, el de l’hora del conte, va començar el dia 1 d’octubre. L’activitat, a càrrec de la bibliotecària Rosana Andreu,  s’oferirà cada primer dimecres de mes a les 18 hores i enguany farà servir els colors com a nexe d’unió dels contes sota el títol “Qui vol un conte... de tots colors?”. Els contes de la primera sessió van ser “El Monstre de colors”, “El Mag dels colors”, “Azul” i “La Lola amb ales”.