L’àmbit de la reordenació de la circulació comprèn des de l’avinguda del Mar fins a la rotonda de la Torre de l’Esquirol. L’objectiu és pacificar el trànsit, facilitar els girs a l’esquerra i millorar el paisatge urbà. L’àrea de Medi Ambient ha aprofitat els petits talls de trànsit per podar les palmeres.

  • Categoritzat com: Comunicació Alcaldia Seguretat ciutadana Policia Local
  • Serveis associats: Policia

L’àmbit d’actuació per reordenar el trànsit de la zona marítima dels barris Cavet i Sol Cambrils s’ha ampliat en 500 metres, que corresponen a dos trams més de l’avinguda Diputació. D’aquesta manera, es reforça l’objectiu de reduir la velocitat dels vehicles en sentit Salou estrenyent l ‘amplada del carril.

El projecte inicial, que contemplava una remodelació de la senyalització vertical i horitzontal entre el carrer Joan Sebastian Bach i l’avinguda del Sol, s’ha allargat fins a l’avinguda del Mar per una banda i fins a la Torre de l’Esquirol per l’altra. A més, l’àrea de Medi Ambient ha aprofitat els petits talls de trànsit per podar les palmeres de l’avinguda Diputació.

En aquest moment, l’equip de senyalització de la Policia Local de Cambrils ja està treballant en la fase final d’aquesta actuació per pacificar el trànsit, reduir l’accidentalitat, facilitar les maniobres de canvis de direccions i millorar el paisatge urbà.

Entre els canvis realitzats, destaca la supressió de les places d’aparcament regulat de zona blava del costat sud de l’avinguda Diputació, entre el pi rodó i la riera de Riudoms, tal com ja s’havia fet en el tram que va de la rotonda del Club Nàutic fins al Pi Rodó.

També s’han pintat de nou els dos carrils de circulació en aquest tram, estrenyent la via en sentit Salou i deixant-la igual en sentit Cambrils. L’espai restant entre els dos carrils des del carrer Luis de Góngora i el pont de la riera de Riudoms ha quedat configurat com a mitjana (illeta zebrada) i, d’aquesta manera, s’han pogut crear carrils d’espera o incorporació al trànsit en les cruïlles existents.

A més, entre l’avinguda del Mar i el carrer Luis de Góngora s’ha pintat una doble línia contínua entre els dos carrils. També s’han instal·lat bandes reflectores en els dos punts on es desvia la trajectòria dels vehicles, i s’ha pintat un aparcament de motos i bicis en bateria al costat nord de l’avinguda Diputació.

Amb aquesta reordenació de l’avinguda Diputació s’aconseguirà millorar la seguretat viària, ja que hi havia diverses cruïlles amb girs a l’esquerra, i eliminar l’impacte paisatgístic que suposa l’estacionament de vehicles de grans dimensions al passeig marítim durant el període estival. Sense la barrera visual generada per l’acumulació de furgonetes i autocaravanes, els que circulin amb vehicles, bicicletes o a peu des de la desembocadura de la riera fins al port, tindran una bona vista sobre un dels racons més emblemàtics de Cambrils.

D’altra banda, també per millorar la seguretat, s’ha instal·lat nova senyalització vertical d’entrada prohibida, girs prohibits, pas obligatori o miralls, s’han desplaçat contenidors i s’han pintat nous passos de vianants als carrers Luís de Gongóra, Quevedo i Verge del Pilar.