La Generalitat ha ofert dos Programes de Qualificació Professional Inicial en col·laboració amb l’Ajuntament. El 62% dels alumnes presentats han aprovat les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà. El 92% dels joves que han acabat el curs es continuaran formant
- Categoritzat com: Comunicació Educació Joventut
- Serveis associats: Educació Ocupació
La Generalitat ha ofert dos Programes de Qualificació Professional Inicial en col·laboració amb l’Ajuntament
El 62% dels alumnes presentats han aprovat les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà
El 92% dels joves que han acabat el curs es continuaran formant
El 59% dels alumnes que han acabat algun dels cursos del Pla de Transició del Treball (PTT) de Cambrils han aconseguit la inserció laboral i el 92% han decidit continuar estudiant i s’han inscrit a mòduls de l’Escola d’Adults de Cambrils o a cicles formatius de grau mitjà.
El pla, organitzat per l’Ajuntament i la Generalitat, és una modalitat emmarcada en els Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI) que busca facilitar tant l’accés a l’ocupació com la reincorporació al sistema educatiu als joves entre 16 i 21 anys que han acabat l’ESO sense obtenir el graduat.
Els dos perfils professionals que s’han ofert a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils aquest curs, d’octubre a juny, són Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic i Auxiliar d’hoteleria: cuina i serveis de restauració.
El Pla de Transició del Treball ofereix assessorament i un pla d’atenció personalitzat, orientació i recursos per a la inserció laboral i educativa i formació general i professional sobre un perfil específic amb 200 hores de pràctiques en empresa. La certificació positiva dels mòduls de formació professional específica permet l’obtenció d’un Certificat de Professionalitat. També facilita exempcions en la prova d’accés a cicles formatius de grau mitjà i en l’obtenció del Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
Resultats acadèmics
El 87% dels 31 alumnes matriculats van ser avaluats. D’aquests 26 estudiants, el 96% va aprovar el curs.
D’altra banda, un 84% dels alumnes matriculats es van presentar a les proves d’accés a cicles formatius de grau mitjà i, d’aquests 25, un 61,9% les va aprovar.
Inserció laboral
Dels 16 alumnes que han trobat feina en acabar el curs, 9 han estat contractats per la mateixa empresa on han fet les pràctiques. En total el programa ha comptat amb la col·laboració de 27 empreses per complementar la formació amb l’experiència professional.
Valoracions dels professors
En les valoracions dels professors destaca el nivell d’inserció laboral del curs d’hoteleria, malgrat que alguns alumnes han rebutjat ofertes de treball i que hi ha hagut 6 baixes durant la formació que s’han hagut de substituir per nous alumnes una vegada ja havia començat el curs. En canvi, el grup del perfil d’auxiliar de vendes ha estat molt cohesionat, s’han ajudat mútuament i han mantingut un bon ritme de treball.
Els professors també valoren molt positivament els projectes integrats pe consolidar els coneixements. En el cas de d’hoteleria es va organitzar un aperitiu amb diferents elaboracions culinàries i de pastisseria amenitzat amb un còctel de benvinguda. Va ser un servei real amb comensals que va enriquir els alumnes i va donar un valor afegit al projecte. Per la seva banda, els alumnes del curs d’auxiliar de vendes van posar en escena l’obertura d’un negoci dedicat a l’hoteleria i al sector comercial. Cada alumne va assumir el paper d'un personatge i van interaccionar entre ells en tot el procés. El projecte va servir per aportar seguretat, motivació i ajudar-los a sentir-se capaços de fer tot el que es proposin i fer-ho bé.