L’activitat organitzada pel Departament d’Igualtat de l’Ajuntament és un complement dels tallers del programa de Coeducació i Escola
- Categoritzat com: Comunicació Igualtat
- Serveis associats: Igualtat
Prop de 300 alumnes de 1r d’ESO de quatre instituts de Cambrils van reflexionar sobre la igualtat de gènere i les violències masclistes a través d’un circuit de tres obres de teatre breu de la Gira Píndoles. Els quatre instituts participants van ser l’Institut Cambrils, l’Institut Mar de la Frau, l’Institut-escola Joan Ardèvol i el Col·legi Vidal i Barraquer.
L’activitat educativa, organitzada pel Departament d’Igualtat de l’Ajuntament de Cambrils amb a col·laboració de Petit Tarragona, és un complement dels tallers del programa municipal de Salut Escolar i Coeducació adreçat a escoles i instituts. La regidora d’Educació, Ingrid Duch, ha explicat que és una eina pedagògica molt interessant per atraure el jovent i apropar-lo a realitats que puguin generar empatia i promoure la reflexió.
El circuit es va portar a terme els passats dies 14 i 15 de juny tres espais diferents de l’Ateneu Juvenil. A cada sala s’hi va representar una obra de teatre i l’alumnat, dividit en petits grups, les va veure de forma consecutiva. En finalitzar el circuit, es va fer un debat posterior amb les actrius i actors, posant el focus en els temes tractats a les obres de teatre.
Les tres obres representades van ser Guardar la roba, We wold prefer not to i Zoides, que han estat estrenades al Festival Píndoles i, per tant, seleccionades mitjançant una convocatòria oberta i valorades per un jurat professional. El fet que els espectacles siguin de 15 minuts i amb el públic a tocar de l’escena, permet una proximitat molt més gran amb el que els i les joves estan veient representat.
L’alumnat que ha assistit a aquesta activitat, a banda de gaudir de l’experiència d’aquest teatre de proximitat, ha pogut debatre amb les actrius i actors tant sobre el contingut de les obres representades com de la feina i formació artística per a executar-les.
Paral·lelament, es va fer arribar als instituts participants material pedagògic de suport a l’activitat per tal que puguin continuar treballant els continguts de les obres de teatre a les aules.