És una iniciativa d’Amics de la Gent gran i El Mundo al Revés per confeccionar bufandes, vendre-les i aconseguir fons per lluitar contra la soledat de al gent gran. El Mollet del Rec es omplir dissabte de persones aficionades al punt per donar la sortida d’una campanya solidària que es tancarà el 2 de març. La trobada s’emmarca al programa d’actes al voltant del Dia Internacional de la Gent Gran.
- Categoritzat com: Comunicació
La segona edició del projecte La bufanda de la iaia, impulsat per d’Amics de la Gent gran i El Mundo al Revés, va engegar dissabte amb una trobada popular a Cambrils. Durant tot el matí el Mollet del Rec es va omplir de persones aficionades al punt, que van respondre a la crida de l’associació i van participar en el moviment anomenat bufanding. Consisteix en l’elaboració de bufandes, úniques i fetes a mà, per després comercialitzar-les i aconseguir fons pels projectes d’atenció a la gent gran. Entre les 10 i les 13 al Pla de les Serenes hi va haver una mitjana d’entre 10 i 15 persones teixint i molta gent es va interessar pel projecte.
Totes les bufandes són etiquetades amb el nom de la persona que ‘ha fet, la seva edat i el temps dedicat a la confecció. Cada bufanda és única i en funció de l’acabat de la peça i la llana utilitzada es marca un preu de sortida simbòlic (10, 15, 20 o 30 euros). El comprador té la possibilitat de pujar el preu de sortida per ampliar l’impacte de la seva col·laboració.
Fins el dos de març, els interessants poden seguir col·laborant amb la segona campanya de La bufanda de la iaia participant en els tallers i trobades, teixint bufandes i fent-les arribar als Amics de la Gent Gran, comprant bufandes, organitzant tallers solidaris o bé donant suport en tasques de gestió. El projecte ofereix diferents vies de participació perquè tothom pugui fer la seva aportació per ajudar a persones grans que pateixen soledat. Durant la primera edició el projecte va rebre més de 700 bufandes.
Hi tenen cabuda persones de totes les edats, perquè tothom pot teixir una bufanda, regalar-la a l’entitat perquè sigui etiquetada i posteriorment venuda.
A més, es realitzen diverses trobades per aprendre a fer bufandes, espais on les persones grans esdevenen protagonistes de l’intercanvi de coneixements, fomentant l’envelliment actiu.
Els objectius de la projecte solidari són donar valor a la gent gran fomentant el traspàs de coneixement i l’intercanvi entre generacions, promoure i facilitar vies de participació solidària de la ciutadania i captar recursos mitjançant el desenvolupament d’una nova línia de marxandatge de caire íntegrament social. El projecte no té ànim de lucre, tot els beneficis són íntegrament destinats a la lluita contra la soledat de la gent gran.
L’acció a Cambrils s’emmarca en el programa d’actes al voltant del Dia Internacional de la Gent Gran, que continua demà amb la lectura del manifest a la plaça de l’Ajuntament. Podeu consultar tots els actes en aquesta nota de premsa.