La Marató tindrà lloc el proper dimecres 29 d’abril, de 9 a 21 hores, al Pavelló Municipal d’Esports
- Categoritzat com: Comunicació Igualtat Salut pública
El Banc de Sang i Teixits, l’Ajuntament de Cambrils i l’Associació de Donants de Sang del Baix Camp preparen una nova edició de la Marató de Sang, que tindrà lloc el proper dimecres 29 d’abril, de 9 a 21 hores, al pavelló Municipal d’Esports. Com a novetat d’aquesta edició, destaca el fet que aquesta Marató inclou el projecte d’aprenentatge i servei (APS), en què s’han adherit quatre escoles del municipi (Escola Marinada, Escola Cambrils, Escola Guillem Fortuny i Escola Joan Ardèvol). Aquest projecte, que esdevé un taller pedagògic adreçat a nens i joves que versa sobre el procés de la sang i que es desenvolupa en diferents escoles de Catalunya, culminarà concretament amb la celebració d’aquesta Marató de Donació de Sang.
L’APS és un taller pedagògic adreçat a nens i joves que versa sobre el procés de la sang i que es desenvolupa en diferents escoles de Catalunya. Per dur-lo a terme, des del BST s’elaboren continguts relacionats amb les àrees d’aprenentatge: coneixements científics sobre la sang i els seus components, funcionament del banc de sang, criteris en l’àrea de comunicació per crear i difondre una campanya de promoció de la donació de sang, i continguts en valors per prendre consciència de l’acte solidari i cívic de la donació. Es disposa, a més, d’una guia pedagògica que permet els centres educatius desenvolupar el programa de manera autònoma.
A curt termini, l’objectiu és capacitar els nens i joves per desenvolupar una tasca de conscienciació en la necessitat de la donació de sang entre els adults. A llarg termini, es pretén aconseguir que els nens i joves concebin la donació de sang com un “fet cívic i habitual” i esdevinguin donants en un futur.
Requisits per poder donar sang
La Marató persegueix com a objectiu principal sensibilitzar sobre la necessitat de prendre costum de donar sang i captar nous joves donants, incidint de manera especial amb el col·lectiu jove. Els responsables, estan treballant per tal de compaginar la donació de sang amb una jornada festiva. Les experiències anteriors han resultat molt positives, s’han mantingut contactes amb entitats, institucions, empreses i particulars per demanar el seu suport i col·laboració en la difusió i la possibilitat de realitzar un seguit d’activitats lúdiques mentre duri l’esdeveniment. Així doncs, es posaran el màxim de facilitats per donar l’oportunitat als ciutadans de fer aquest gest solidari. Cal recordar que per donar sang a la Marató només cal tenir més de 18 anys i pesar 50 kg o més, i no cal anar en dejú.
Els/les responsables d’aquesta Marató fan una crida a la participació de tothom en la preparació de l’esdeveniment, ja sigui aportant idees, ajudant a la difusió amb qualsevol iniciativa o preparant activitats.