S'han superat ampliament les xifres de l'any 2021, amb un 25% més d'entrades venudes. Aproximadament el 40% han estat turistes estrangers, sobretot francesos, però també amb presència notable d'alemanys i francesos. El percentatge més alt es manté als mercats tradicionals de Cambrils: estiuejants nacionals procedents del País Basc, Aragó i província de Barcelona. En proporció, destaca el perfil més familiar, de parella jovent amb nens petits.
- Categoritzat com: Comunicació Promoció Econòmica
El III Samà Slow Market ha superat les expectatives, amb 5.000 visitants (un 25% més que al 2021) durant quatre dies plens de esdeveniments per a tota la família, amb activitats específiques per als més petits (veure programa adjunt). Com en les anteriors edicions, la filosofia que ha inspirat aquesta iniciativa invita a passejar relaxadament entre arbres centenaris i animals exòtics, gaudir de la seducció de l'arquitectura modernista i aturar-se sense presses en una quinzena de parades d'artesania, flors, perfums, ceràmica, joieria, bijuteria, pintura, roba, alimentació... en una experiència de consum sostenible i sense estrès, en plena comunió amb la natura.
L'alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha subratllat la col·laboració entre el Parc Samà, els comerciants i l'Ajuntament per portar a terme aquesta iniciativa que combina compres, natura i activitats familiars: "Ens interessa el Parc Samà com un atractiu pels nostres visitants, que complementa l'oferta de platges i restauració, i també ens interessa que les persones que visiten el Parc Samà coneguin els establiments locals i vinguin a descobrir Cambrils".
L'èxit de les edicions prèvies ha permès donar continuïtat al Samà Slow Market, que neix de la col·laboració entre els sectors comercial i turístic de Cambrils, estimulada pel Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament i el Patronat de Turisme. “Aquesta idea es va consolidant a poc a poc, i només necessitem temps per anar creant un esdeveniment més ambiciós… És un entorn preciós, i aquest any hem tornat a pensar més en les famílies, amb activitats sobretot per a nens, com ara tallers, màgia , contacontes… excepte el diumenge que és més obert, la nostra idea seria també anar pensant en alguna cosa per als adults, amb més il·luminació i amb el parc obert a la nit”, ha exposat Teresa Recasens en representació del teixit comercial.
Dánel Arzamendi, director d'operacions de DNA, empresa gestora del jardí històric, va explicar dijous que al 2021 el Samà Slow Market va atreure unes 4.000 persones, i l'objectiu era, si més no, igualar aquesta xifra. "Aproximadament -descriu- el 75% dels visitants del Slow Market són turistes nacionals i estrangers que estan passant les vacances a Cambrils, mentre que l'altre 25% és públic local, on s'inclouen els posseïdors del passi anual del parc, que paguen un petit suplement".