El FIMC rebrà el violinista Octavi Martínez i la pianista Astrid Steinschaden, en el que serà la posada de llarg en música clàssica del 39è Festival

• Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
  • Serveis associats: Cultura

Demà,  a la Cripta de l’Ermita,  espai ple d’història dins del Festival Internacional de Música de Cambrils, els melòmans podran gaudir del concert ofert per Octavi Martinez , violí i  Astrid Steinschaden, al piano.

Octavi Martínez està assolint un nivell interpretatiu realment molt alt, amb unes dosis d'expressivitat que captiven a l'audiència des de la primera nota de les seves interpretacions, les quals van molt mès enllà de la perfecció tècnica i busquen sempre l'essència de l'obra, posant en primer terme el fet artístic de la interpretació i la comunicació amb l'oient.

El compositor i violinista Jordi Cervelló, creu Sant Jordi 2006 i Premi Nacional de Música de Catalunya 2010,  el té un una gran estima i valoració i opina que és un dels millors violinistes de la seva generació Jordi Cervelló diu: “l’Octavi Evoluciona constantment i té una renovació de repertori continuada, amb una tècnica cada cop més sòlida”

Més informació:

OCTAVI MARTÍNEZ BARTOLOME (violí)

Nascut a Barcelona l’any 1993 en el si d’una família de músics, Octavi Martínez Bartolomé comença els seus estudis amb Raúl Munizaga a l’Escola Municipal de Música de Premià de Mar i amb Joan Orpella al Conservatori Professional de Música de Badalona.

Als 9 anys entra a formar part de la JONC Alevins i de 2006 a 2008 és  membre de la JONC. Als 14 anys interpreta com a solista el concert en Do M de D. Kabalewsky amb l’Orquestra del Conservatori de Badalona sota la direcció de Xavier Pagès al Teatre Principal de Badalona.

Als 14 anys Octavi Martinez guanya una plaça amb beca del “Government’s Music and Dance Scheme” del Regne Unit per estudiar a la Purcell School of Music de Londres, on estudia fins l’any 2011. Per aquest motiu també rep anualment una beca de la Generalitat de Catalunya. Els seus professors de violí han estat Evgeny Grach, Yuri Zhislin i Paul de Keyser.

Actualment realitza els seus estudis superiors a la Middlesex University de Londres, amb una Scholarship for Permormance Studies, i on continua estudiant el violí amb Paul de Keyser. També obté una beca de la Generalitat de Catalunya.

Ha rebut masterclasses (Oviedo, Burgos, Nova York, Londres) de violinistes de renom internacional com Akiko Tatsumi, Rainer Sonne, Zvi Zeitlin o  Victor Danchenko i especialment Aaron Rosand i Ida Haendel,  que van  elogiar el seu talent. A l’estiu de 2011 es desplaça a Thessaloniki, Grècia, per estudiar amb la destacada solista búlgara Vanya Milanova, qui ressalta la bellesa del seu so i la ràpida adaptació a noves idees.

Ha ofert recitals a Espanya i Anglaterra, destacant els tres interpretats a la prestigiosa Wigmore Hall de Londres, el Concert Inaugural del 34è Festival de Música del Maresme; la interpretació, com a solista,  del concert de J. Sibelius amb la Watford Symphony Orchestra sota la direcció  d’Edward Kay i el concert inaugural de l’Atrium al Grove Building de la Middlesex University, acompanyat pel prestigiós pianista Benjamin Frith.

Octavi Martinez toca un violí Joseph Gagliano de 1780.

ASTRID STEINSCHADEN (Piano)

Neix a Salzburg, Àustria on rep les seves primeres classes de piano a l’edat de cinc anys. Dos anys més tard, entra a la Universitat “Mozarteum” a Salzburg en el curs preparatori per a nens amb talent extraordinari, sota la direcció del professor Anton Czjzek.

Als 16 anys comença els seus estudis regulars a la Universitat “Mozarteum” amb el professor Karl-Heinz Kaemmerling i 4 anys després acaba el Superior “amb matrícula d’honor”(“mit Auszeichnung”).

El següent any comença els seus estudis de Master amb la professora Cordelia Hoefer-Teutsch, graduant-se el novembre de 2008.

Des del 2008 estudia a Barcelona amb el professor Stanislav Pochekin (postgrau) al Conservatori del Liceu.

Ha participat en masterclasses amb professors tant importants com Sergey Dorensky, Elisabeth Leonskaya, Bart van Oort i Helen Krizos, entre d’altres.

També ha guanyat molts concursos nacionals i internacionals com a solista, pianista acompanyant i en diverses formacions de música de cambra, com per exemple en els concursos internacionals de piano “Grotrian-Steinweg”, “Prima La Musica”, “Ciutat de Manresa”, “Eugenia Verdet” a Barcelona i “Joventuts musicals de Catalunya” a Vilafranca del Penedés, i el premi “Mozart” de la Universitat “Mozarteum”.

Ha tocat com a solista i també en l’apartat de música de cambra en festivals tant importants com “Sommets musicaux” a Gstaad / Suiza, “Società del Quartetto di Bergamo” a Italia, “Berleburg Musikfestival” a Alemania, “Salzburger Schlosskonzerte”, Salzburger Mozartkonzerte (St. Peter), “Les Cles du classique”(França), “Weidener Max-Reger-Tage” (Alemanya) i ha actuat en sales com “Philharmonie Berlin”, el “Palau de la Música Catalana” a Barcelona, el “Yamaha Center” a New York, “Wiener Saal” i “Solitär” del Mozarteum i el Conservatorio “Rimsky- Korsakoff” a St. Petersburgo.