Hi participen 27 organismes del territori sota el paraigua del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, a través del conveni "Corner" de promoció conjunta
- Categoritzat com: Comunicació Turisme
La Diputació de Tarragona promou aquests dies els principals atractius turístics de la Costa Daurada i de les Terres de l’Ebre a la 35a fira internacional de turisme FITUR, un dels aparadors mundials més importants del sector, que se celebra del 28 de gener d l'1 de febrer a Madrid. Els espais dedicats a la Costa Daurada i a les Terres de l’Ebre s’integren dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme, a través del conveni corner, impulsat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona per a facilitar la promoció conjunta del territori.
La delegació tarragonina està encapçalada pel president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, a qui l'acompanyen diversos representants dels municipis i organismes participants a la fira. L’assistència a aquest saló professional permet, un any més, difondre als principals mercats les novetats en matèria de turisme a la demarcació de Tarragona, com és el cas de les Jornades Gastronòmiques de la Galera, que s'han presentat aquest matí conjuntament els municipis d’Alcanar, l’Ametlla de Mar, l’Ampolla i Sant Carles de la Ràpita, amb el recolzament de la marca Terres de l'Ebre.
A més, aquesta fira permet incrementar i consolidar les relacions comercials amb operadors turístics nacionals i internacionals, amb l'objectiu d'incrementar el flux de turistes cap a les nostres comarques. És, per tant, una cita que permet definir línies de treball, estratègies i aliances empresarials per tal de dinamitzar i reforçar l’activitat turística, innovant per atendre les demandes del mercat.
En aquest sentit, el president de la Diputació, Josep Poblet, ha destacat que "FITUR és una cita imprescindible per a la promoció de les marques Costa Daurada i Terres de l'Ebre", i ha destacat que "és un mostra de la força de la nostra destinació", que es promociona una vegada més de manera conjunta, fruit del conveni Corner, i que ja s'ha consolidat com una "gran aliança que aplega els sectors turístics públics privat".
A més, ha apuntat que enguany l'estratègia de les dues marques que gestiona se centra en incidir en mercats de proximitat, com són França, Espanya, Catalunya i el Regne Unit, i en fer petites incursions en altres de nous, fruit de la debilitació del mercat rus per causes macroeconòmiques i geopolítiques. No obstant això, ha destacat que es continuen duent a terme estratègies de seguiment amb operadors turístics russos amb l'objectiu de mantenir el nombre de turistes que ens visiten.
Corner: promoció conjunta del territori
La participació a Fitur és una de les accions de promoció conjunta emmarcades en el conveni Corner, que s'ha renovat recentment amb més participació que mai.
Així doncs, aixoplugats pel Patronat de Turisme, hi són presents els següents patronats municipals i ens locals de turisme de la Costa Daurada: Patronat Municipal de Turisme de Calafell, Patronat Municipal de Turisme de Cambrils, Ajuntament de Creixell, Patronat Municipal de Turisme del Vendrell, Patronat Municipal de Turisme de l’Hospitalet de l’Infant i la Vall de Llors, Oficina Municipal de Turisme de Mont-roig del Camp, Agència de promoció de ciutat – Reus promoció, Ajuntament de Roda de Berà, Consell Comarcal de la Conca de Barberà – Ruta del Cister, Patronat Municipal de Turisme de Salou, Patronat Municipal de Turisme de Tarragona, Patronat Municipal de Turisme de Torredembarra, Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca/La Pineda Platja, PortAventura i Aquopolis Costa Daurada. A més, també hi són presents l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, l'Associació de Càmpings de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre, l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-La Pineda, l'Associació Priorat Enoturisme i l'Estació Nàutica Costa Daurada. I per part de les Terres de l'Ebre, hi assisteixen: les oficines municipals de turisme de Sant Carles de la Ràpita, Tortosa, Ascó, Deltebre, l'Ampolla i Alcanar, i l'Oficina Comarcal de Turisme de la Terra Alta.
En total, 27 organismes locals vinculats al turisme de les comarques de la Costa Daurada i les Terres de l'Ebre participen enguany a Fitur, en la segona fira turística més important del món. En aquesta edició del certamen, enguany comptarà amb 9.107 empreses expositores de 165 països i territoris diferents. S'espera l'assistència de prop de 200.000 visitants de tot el món.