Els dies de mercat els arbres queden al mig del carril de pas entre les parades
- Categoritzat com: Comunicació Sostenibilitat
La brigada municipal ha tapat els escocells dels 26 arbres de l’alineació central del passeig Albert per prevenir possibles caigudes de vianants. Les obres s’han fet després de detectar els possibles riscos d’aquest desnivell entre el forat i la resta de paviment els dies de mercat, ja que els arbres de la fila central quedaven al mig del carril de pas marcat per la disposició de les parades.
L’actuació es va concretar en una reunió que la regidora de Promoció Econòmica, Carme Cros, i el regidor d’Espai Públic i Medi Ambient, Antonio Laguna, van mantenir fa un mes amb representants dels paradistes. Durant aquesta trobada es va acordar reomplir els escocells i millorar els passos de vianants.
D’acord amb els paradistes, el passat mes d’octubre els operaris municipals van reomplir els escocells amb llambordes prefabricades de formigó amb una junta més ampla de l’habitual que es va fixar amb arena i una proporció del 4% de ciment. D’aquesta manera, amb la sorra s’aconsegueix que l’aigua filtri i arribi a les arrels dels arbres i amb el ciment s’assegura que una ventada no pugui emportar-se el rejuntat i donar inestabilitat a les llambordes. La millora ha estat rebuda amb satisfacció per part dels paradistes i vianants.
A més, en el marc de les actuacions de millora i eliminació de barreres arquitectòniques del passeig Albert, també s’està realitzant el rebaix de dos guals de vianants salvar el desnivell entre la vorera i el carril viari i permetre el pas a persones amb mobilitat reduïda, carros de la compra o cotxets.
El regidor Antonio Laguna ha afirmat que les actuacions beneficien a tots els vianants però en especial els clients del mercat ambulant, que ara poden comprar amb més comoditat i seguretat. Per la seva banda, la regidora Carme Cros ha recordat que el passeig Albert és l’escenari de la Fira Multisectorial, una mostra consolidada i de referència al territori que cada any rep milers de visitants.