Durant el mes de setembre, dedicat a al DO Tarragona, ofereix un ampli ventall de propostes juntament amb les biblioteques de Tarragona i Torredembarra. La Biblioteca de Cambrils també inicia un servei de Bibliocoaching, els Tastets Tic i noves activitats del Pla de Lectura dins del programa del curs 2013-2014.
- Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
- Serveis associats: Cultura Biblioteca
Durant el mes de setembre, dedicat a al DO Tarragona, ofereix un ampli ventall de propostes juntament amb les biblioteques de Tarragona i Torredembarra
La Biblioteca de Cambrils també inicia un servei de Bibliocoaching, els Tastets Tic i noves activitats del Pla de Lectura dins del programa del curs 2013-2014
El regidor de Cultura i Planificació de Ciutat, Francesc Garriga, i la directora de la Biblioteca Pública Municipal de Cambrils, Rosa M. Fusté, ha presentat avui les activitats programades a Cambrils en el marc del projecte Biblioteques amb Denominació d’Origen i les novetats més destacades del curs 2013-2014.
La Biblioteca iniciarà noves propostes dins del Pla de lectura, que engloba diverses accions encaminades a fomentar la lectura entre diferents segments de la població, com ara l’innovador servei de Bibliocoaching personalitzat i a la mida de cada usuari. S’intensificaran les activitats adreçades a les escoles, i començaran noves activitats, com els tallers i les sessions de lectura de llibres il·lustrats. Per altra banda, els cursos d’informàtica tornaran transformats en Tastets TIC monotemàtics sobre coneixements i competències bàsiques.
Biblioteques amb Denominació d’Origen
L’objectiu del projecte, iniciat aquest 2013 pel Servei de biblioteques de la Generalitat de Catalunya, és impulsar al territori una activitat dinamitzadora de l’espai bibliotecari a partir dels eixos del vi, la literatura i d’altres activitats de maridatge artístic i vinícola.
Durant el mes de setembre, dedicat a la DO Tarragona, les biblioteques de Cambrils, Tarragona i Torredembarra oferiran un ampli ventall de propostes que han comptat amb la col·laboració de diverses entitats.
Activitats programades a Cambrils
Dijous 12 de setembre, a les 19 h. Hora del conte a la biblioteca. Història d'un gra de raïm, amb Montse Parra. Patrocina la Caixa.
Dimecres 18 de setembre, a les 18 h. Presentació a la biblioteca d'El raïm inquiet, de Cristina Caupena i Elisenda Guiu, editat per Arola. Amb petit taller de personalització de raïms. Hi haurà venda de llibres per Llibreria Serra. Col·labora Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils
Divendres 20 de setembre a les 19 h, al Centre cultural. Somnis de raïm. Lectura de textos clàssics i inèdits, acompanyats de música, pel grup Rates de biblioteca de Torredembarra. Tast de vins gràcies a la col·laboració de DO Tarragona.
Dilluns 23 de setembre, a les 19 h. LlibreTast, trobada dels clubs de lectura: amb lectures en veu alta de fragments de la literatura sobre el vi, tast de vins i participació d'un enòleg. Col·labora Antena del Coneixement del Campus Extens de la URV a Cambrils i DO Tarragona.
Altres activitats que tindran lloc durant el mes:
Ambientació de la biblioteca amb elements decoratius relacionats amb les vinyes i el vi.
El vi i la vinya a Cambrils. Recull de recursos, els elaborats per l'AMCAM (Arxiu Municipal de Cambrils) que presentarà 2 edicions de El document del mes, una a finals d'agost i l’altra a finals de setembre, ambdues relacionades amb la vinya, i la Biblioteca que hi afegirà una guia sobre els llibres de la Col·lecció Local relacionats amb aquesta temàtica i que tindrà comentaris sobre el contingut i tria de fragments.
Club de lectura virtual (Read Groups). El silenci de les vinyes de Gisela Pou. Del 2 al 30 de setembre.
Vi, literatura i cultura: guia de lectura i recursos elaborada per les biblioteques de Cambrils, Tarragona i Torredembarra.
També recomanacions relacionades amb el vi a través de Pinterest, Bloc, Facebook i Twitter de la biblioteca.
Tastets TIC per millorar les competències informàtiques
El 20 de setembre es reprenen els cursos d’informàtica bàsica a la biblioteca municipal amb un canvi de format. Cada sessió, d’una hora de duració, estarà dedicada a una formació concreta.
Els tastets s’adrecen a persones interessades en adquirir els coneixements i les competències informàtiques bàsiques o millorar les seves habilitats en l’ús de programes i serveis d’Internet, que són coneguts però sovint no es dominen.
En sessions independents s’aprendrà a crear un compte de Gmail i com utilitzar-lo, fer la instal·lació i la configuració bàsica del navegador Google Chrome així com usar les funcionalitats més usuals - les baixades, l’ús dels marcadors i com desar les pàgines preferides d’Internet- i també què són els fitxers “.zip”, per a què s’utilitzen i com comprimir o descomprimir.
Els tastets es realitzaran els dies 20 de setembre, 4 i 18 d’octubre, 8 i 22 de novembre i 13 de desembre de 19 a 20 h, a la Biblioteca Municipal. Per a poder assistir caldrà ser major d’edat i inscriure’s prèviament.
Pla de Lectura
El setembre de 2013 la Biblioteca Pública Municipal de Cambrils presenta als centres educatius de la població la seva Oferta formativa, que inclou visites per a conèixer l’equipament, formació de les habilitats de cerca d’informació i préstec de Lots i Maletes entre d’altres propostes.
Enguany aquesta oferta s’amplia amb un Pla de lectura, que engloba diverses accions encaminades a fomentar la lectura entre els diferents segments de la població. Inclou activitats ja consolidades com l’Hora del conte i els clubs de lectura (Fàcil, Infantil, Juvenil i Adult) que inicien les inscripcions durant aquest mes. S’hi afegeixen noves propostes com:
Entre lletres i imatges: Presentació mensual dels àlbums infantils del fons bibliogràfic que són d’especial interès, adreçada a infants acompanyats de familiars o educadors.
Llegim plegats: Activitat setmanal, distribuïda en trimestres, de lectura compartida, adreçada a infants de 5 anys. Serà de suport a l’aprenentatge lector, amb sessions d’aproximadament 30 minuts, i caldrà inscripció prèvia.
Bibliocoaching
El Bibliocoaching s’inclou dintre del Pla de lectura. Aquest projecte innovador sorgeig de la idea d’oferir un tracte personalitzat i a la mida de cada usuari, per tal d’ajudar-lo a aconseguir un objectiu relacionat amb la lectura o amb el coneixement dels recursos que li pot oferir la biblioteca. Neix amb la voluntat de fer un pas més enllà de les recomanacions o de les respostes habituals que ja donem als equipaments bibliotecaris respecte a preguntes dels usuaris, emprant les eines pròpies d’un procés de coaching: l’usuari marca un objectiu relacionat amb la lectura o l’ús de l’equipament, i la Biblioteca l’ajuda i l’acompanya durant unes sessions, de manera que és el propi usuari qui troba la resposta.
Per tal de dur a terme aquest projecte el personal bibliotecari ha rebut formació d’una psicòloga-coach titulada i certificada pel COPC (Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya) en coaching, Sara Gallisà Mestre, creadora de Coaching a pedals. Qualsevol persona interessada en fer-ne ús es podrà posar-se en contacte amb la Biblioteca a través del telèfon, del correu electrònic o personalment.