El cartell està format per Elena Ley & Miguel Talavera, Womblues, Elisabet Raspall Trio, Carles Viarnès i el quartet Fumero, Pérez, Arnedo & Lucía Fumero. Els concerts tindran lloc al Teatre del Casal i a la Cripta de l’Ermita i l’aforament es limitarà al 50% mentre així ho indiqui el Procicat. Les entrades es poden comprar de forma anticipada a https://entradium.com.
- Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
- Serveis associats: Cultura
Cambrils la mar de jazz ha fet públic avui el cartell de la 13a edició de la Mostra de Jazz i Blues de Cambrils, que dotze anys després de la seva primera edició torna a la primavera, ja que fins ara s’havia fet a la tardor. Des de Cambrils la mar de jazz es considera que els mesos de tardor són mesos amb molta activitat cultural a Cambrils i també al Camp de Tarragona. Per això, s’ha optat per tornar als mesos d’abril i maig, com en la primera edició l’any 2010, per evitar coincidir amb altres propostes.
En aquesta ocasió el festival ha programat cinc concerts que es podran escoltar al Teatre del Casal i a la Cripta de l’Ermita entre els dies 10 d’abril i 8 de maig, a l’espera que la situació sanitària permeti tornar a celebrar la gran festa del Jazz al Parc.
Enguany s’han escollit cinc artistes i des de l’organització s’ha volgut fer un homenatge a la dona dins el món del jazz per visualitzar la seva feina com a intèrprets i com a creadores, tal i com ha explicat en la roda de premsa de presentació el responsable de la programació, Isaac Albesa.
De fet, el cartell de la 13a Mostra parteix de l’una obra que la pintora local Nuri Mariné ha fet expressament, en la qual apareixen una pianista, una trompetista i una cantant, just davant de la platja de Cambrils. Precisament, la presentació de la programació ha tingut lloc al taller de pintura d’aquesta artista de Cambrils, en un acte al qual també hi ha participat la regidora de Cultura de Cambrils, Cinta Ballesté, que ha destacat el compromís de les entitats culturals del municipi per continuar programant tot i les dificultats.
La mostra començarà el 10 d’abril (20h) al Teatre del Casal amb el duet de country/blues Elena Ley & Miguel Talavera presentant les composicions del seu primer disc. El festival es traslladarà a la Cripta el diumenge 18 d’abril (19:30h) amb l’actuació d’Elisabet Raspall Trio, formació liderada per aquesta pianista i compositora de Vilanova i la Geltrú que tot just acaba de ser proclamada finalista dels premis Enderrock en la categoria de jazz.
El dia 1 de maig a les 20h al Teatre del Casal tindrem al trio Womblues, un autèntic allstars integrat per tres de les millors intèrprets de blues del país: la cantant i guitarrista Montse Pratdesaba, coneguda com a Big Mama; l’armonicista Sweet Marta i la pianista Sister Marion, en un concert que es presenta com una gran festa dels sons més típics del sud dels Estats Units.
El diumenge 2 de maig la Mostra de Jazz i Blues farà un viatge cap a la música minimalista i contemporània del pianista d’Igualada Carles Viarnès, un músic que el 2020 va participar al Sonar i que arriba a Cambrils després d’una espectacular actuació l’any passat a la Cartoixa d’Escaladei dins el Festival Terrer. La Cripta serà un espai idoni per les composicions del seu disc Nun i també algunes sorprenents versions al piano de dos clàssics de Camaron de la Isla, que va enregistrar durant el confinament.
La mostra la de jazz de Cambrils finalitzarà el dissabte 8 de maig a les 20h al Teatre del Casal amb el grup Fumero, Pérez, Arnedo & Lucía Fumero. Es tracta d’un conjunt en el qual hi participa el veterà contrabaixista Horacio Fumero (que va acompanyar durant molts anys a Tete Montoliu), que estarà acompanyat en aquest concert pel guitarrista Dani Pérez i pel bateria Guillem Arnedo. En aquesta ocasió i excepcionalment, completarà el trio la cantant i pianista Lucía Fumero, que s’afegirà a la formació del seu pare.
Entrades anticipades
Totes les entrades es poden comprar de forma anticipada a la plataforma https://entradium.com amb preus de 10 euros totes les actuacions excepte el concert inaugural d’Elena Ley & Miguel Talavera, que tindrà un preu de 8 euros. L’organització recorda que l’aforament és limitat i per això recomana comprar les entrades de forma anticipada i accedir als dos recintes de forma esglaonada i amb temps suficient per evitar aglomeracions.
LA PROGRAMACIÓ
Elena Ley & Miguel Talavera (country & bluegrass)
Dissabte 10 abril. 20h
Teatre Casal Cambrils. 8 euros / Anticipades a https://entradium.com
Elena Ley: veu
Miguel Talavera: guitarra i veu
La cantant i compositora Elena Ley i el guitarrista, cantant i compositor Miguel Talavera publiquen el seu primer àlbum acústic junts: "Americana Stories". En aquest treball discogràfic, dos artistes de llarga trajectòria musical es reuneixen per donar forma a cançons de composició pròpia, alternant-les amb versions de la música tradicional americana. Tot això creant un so molt personal i atractiu. La veu passional, evocadora, dolç i versàtil d'Elena per un costat. De l'altra, la veu greu i plena de matisos de Miguel, així com el virtuosisme tan rellevant i propi amb la seva guitarra. L'àlbum ha estat gravat i produït durant el confinament pel baixista i productor Matthias Moritz, i el mateix Miguel Talavera.
Elisabet Raspall Trio (jazz)
Diumenge 18 d’abril. 19.30h
Cripta Ermita. 10 euros / Anticipades a https://entradium.com
Elisabet Raspall: piano & composició
Tom Warburton: contrabaix
Jarrod Cagwin: percussió
La pianista i compositora catalana Elisabet Raspall, acompanyada del contrabaixista Tom Warburton i el percussionista Jarrod Cagwin, tots dos nord-americans, formen el Elisabet Raspall World Trio. Presenten les peces de l’últim treball discogràfic de la compositora, un preciós àlbum titulat Links, una obra subtil, plena de composicions d’una delicada arquitectura i amb un bon gust exquisit.
Tot i l’estructura plenament jazzística de les peces, el to és més de música cinematogràfica o de música neo-clàssica. En alguns moments, el trio recordava a altres conjunts musicals que han explorat camins similars, però sempre des d’un estil 100% Raspall, .. I és que la música del conjunt respira frescor per tots els porus.
Si el disc és esplèndid, l’execució en directe va superar les expectatives. Elisabet Raspall World Trio són un conjunt molt bé balancejat en què Elisabet lidera, però no acapara ni protagonitza. És en l’aportació dels tres músics en els quals es dóna suport al directe. Aquesta connexió entre els tres es nota en el directe, creant un so característic i únic, altament melòdic, ple d’imatges i suggeriments, especiat, amb un toc màgic ple de records i que va deixar a bona part de el públic assistent amb un enorme somriure a la cara.
Womblues (blues)
Dissabte 1 de maig. 20.00h
Teatre del Casal. 10 euros / Anticipades a https://entradium.com
Big Mama Montse: Guitarra i veu
Sister Marion: Piano i veu
Sweet Marta: Harmònica, veu i percussions
Tres dones artistes uneixen les seves veus i respectius instruments per compartir experiències i sensibilitats damunt l’escenari. Tres vivències del blues diverses s’entrellacen en un concert que busca l’alquímia conjunta per transformar melodies i ritmes en pura força, entreteniment i emoció, fent del públic un dels elements indispensables per aconseguir-ne la màgia. WOMB és el mot anglès que significa "matriu", i el joc de paraules amb el prefix Wom davant del mot Blues ja perfila el concert com un esdeveniment ben creatiu gestat des de la feminitat d'aquestes tres grans blueswomen.
Carles Viarnès (contemporània)
Diumenge 2 de maig. 19.30h
Cripta de l’Ermita. 10 euros / Anticipades a https://entradium.com
Carles Viarnès: piano
Què hi havia abans de la creació? Segons els antics egipcis, un oceà inconcret que rebia el nom de "Nun". La mateixa paraula es traduiria de l'esperanto com "Ara". Un i altre concepte ens remeten al pas del temps, element central del nou disc (el quart) del pianista i compositor Carles Viarnès, una col·lecció de peces íntimes i evocadores que ens transporta a altres dimensions ignotes. De formació clàssica, les creacions del músic i compositor igualadí s'emmarquen en el minimalisme i la música contemporània, afegint pinzellades d'electrònica i experimentació.
Arnedo, Pérez & Fumero feat. Lucía Fumero (jazz)
Dissabte 8 de maig. 20.00h
Teatre del Casal. 10 euros / anticipades a https://entradium.com
Guillem Arnedo: bateria
Dani Pérez: guitarra
Horacio Fumero: contrabaix
Lucía Fumero: piano i veu
El trio format pel gran guitarrista Dani Pérez, el mític contrabaixista Horacio Fumero i el bateria barceloní Guillem Arnedo interpreta composicions pròpies dels tres músics, algun dels quals amb arrels de la música tradicional argentina, així com estàndards de la tradició jazzística amb arranjaments propis. En aquesta ocasió el trio es completa amb la pianista i cantant Lucía Fumero com a convidada especial.