És un dels tres nous tallers de l’oferta d’enguany del Servei de Coeducació i Salut a les Escoles impulsat per l’Ajuntament de Cambrils. L’activitat teatralitzada de la Fundació Mapfre pretén donar pautes de manera divertida i interactiva per portar una vida sana.
- Categoritzat com: Comunicació Educació Salut pública
- Serveis associats: Educació
L’espectacle formatiu “Viure en salut” arribarà a més de 650 alumnes de segon i tercer de primària de les set escoles de Cambrils. L’activitat teatralitzada, de la Fundació Mapfre, és una de les tres novetats de l’oferta d’enguany del programa del programa del Servei de Coeducació i Salut a les Escoles impulsat per l’Ajuntament de Cambrils.
D’una manera divertida i interactiva, el taller pretén mostrar als alumnes senzilles pautes portar una alimentació sana i la practicar l’activitat física diària indispensable amb l’objectiu d’estimular a la societat a emprendre un estil de vida més saludable. És una activitat pensada per nens d’entre 7 i 9 anys, desenvolupada en base a la metodologia que Ciencia Divertida porta aplicant amb èxit en escolars de tot el món des de fa més de 16 anys. És un sistema d’ensenyament pioner creat amb la finalitat d’incrementar la motivació dels alumnes i desenvolupar les seves capacitats creatives i de relació.
Les monitores arriben a classe i es presenten com a científiques (una és biòloga i l’altra ambientòloga). Es divideix la sessió en diverses parts,entre les que cal destacar l’explicació dels tipus d’aliments que hi ha i perquè serveixen, els aliments constructors versus els buits (és a dir, els que ens donen energia i els que no), jocs amb una piràmide d’alimentació (un conjunt de cubs que les científiques llencen i els nens i nenes han d’ordenar correctament per construir una bona piràmide d’alimentació), i la força i l’energia (que s’exemplifica amb dos nens que vesteixen unes robes grans i van omplint-se de globus en funció del que mengen i que es van buidant en funció de l’energia que cremen).
Mitjançant una dinàmica divertida els nens i nenes arriben a la conclusió que s’ha de menjar de tot i dur a terme activitat física i fer exercici uns dies a la setmana. Els nens i nenes estan en tot moment participant amb preguntes i respostes i fent de voluntaris en tots els episodis dels tallers, utilitzant diversos material que atreuen l’atenció com articles de joguines que representen aliments, embuts que van omplint de líquids fent experiments i es van tornant de colors, explicacions a través de tècniques audiovisuals, jocs i bromes.
El Servei de Coeducació i Salut a les Escoles ha programat 142 sessions de 16 tallers diferents (7 a primària, 8 a secundària i un adreçat al professorat) als centres educatius de Cambrils. L’objectiu és promoure la salut entre l’alumnat, prevenir possibles conductes de risc i fomentar la igualtat d’oportunitats.
Per ampliar la informació, us podeu descarregar els dossiers amb l’oferta per primària, secundària i equip docent clicant aquí. En aquests documents hi trobareu informació detallada de cadascun dels 16 tallers programats i dels objectius de la iniciativa. La fitxa del taller viure en salut és a les pàgines 6 i 7 del dossier de primària.