El programa formatiu està organitzat per la URV i les associacions Candela i Tamaia, amb la col•laboració de la Generalitat, en el marc del programa DAPHNE III de la Unió Europea. La regidora de Joventut, Laura Mellau, ha donat la benvinguda avui als participants en la primera de les sis sessions.

  • Categoritzat com: Comunicació Educació Igualtat Joventut
  • Serveis associats: Educació

L’Ateneu Juvenil de Cambrils acull un curs sobre la violència de gènere per a professionals que treballen amb joves, que ha començat avui amb la benvinguda de la regidora de Joventut, Laura Mellau. Les properes sessions es faran el 12 i 26 de febrer, 12 i 26 de març i 7 de maig de 10 a 14:30 hores.

El programa formatiu “Joves, gènere i violències” és gratuït i està organitzat per la Universitat Rovira i Virgili i les associacions Candela i Tamaia, amb la col·laboració de la Direcció General de Joventut de la Generalitat, en el marc del projecte GAP WORK (www.gapwork.cat), finançat pel programa DAPHNE III de la Unió Europea.

El curs també s’impartirà entre els mesos de gener i maig a Barcelona, Manresa, Girona i Lleida. Cadascun dels cinc cursos consta de 40 hores lectives, 30 hores de les quals són presencials i 10 hores de treball individual a distància.

La comprensió del complex fenomen de les violències de gènere i les seves diferents expressions és cabdal perquè els professionals i les professionals que treballen amb joves puguin desenvolupar accions encaminades cap a la seva eradicació.

L’objectiu d’aquesta formació específica és millorar els coneixements i habilitats dels participants per prevenir les violències de gènere, detectar-les i facilitar, quan calgui, un acompanyament adequat a les persones joves.

Els destinataris són professionals de professionals de joventut (personal dels serveis d’informació juvenil, personal tècnic i dinamitzadors/ores juvenils), professionals d’entitats juvenils i/o que treballen amb joves, i personal del lleure educatiu (monitors/ores i directors/ores de lleure).

Qui participi als diferents cursos de formació es compromet a fer-ho de manera activa en l’avaluació dels cursos. Amb aquesta finalitat se li demanarà l’opinió i haurà d’emplenar dos qüestionaris virtuals. Les dades obtingudes es tractaran de manera anònima i amb finalitats de recerca.

Pel que fa a la metodologia i docència, el curs treballarà els continguts teòrics amb metodologies participatives i reflexives que faciliten l’aprenentatge a través de dinàmiques vivencials. D’aquesta manera, es proporcionaran eines i recursos útils per posar en pràctica el que s’ha après i es donarà suport a qui hi participi, de manera presencial i virtual, en el disseny d’una petita intervenció que haurà de dur a terme en el seu àmbit professional.

Cada sessió serà impartida per dues professionals expertes de les associacions Candela i Tamaia. El programa del curs ha estat supervisat des del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.

Les persones que superin el curs comptaran amb una certificació de la Universitat Rovira i Virgili i de la Direcció General de Joventut. Per superar-lo es requereix haver assistit al 80% de les hores lectives i haver assolit la qualificació d’apte/a. Seran aptes les persones que tinguin una participació activa en les sessions presencials, dissenyin i facin una intervenció entorn de les violències de gènere en el seu àmbit laboral i responguin els qüestionaris virtuals de valoració del curs.