Els i les joves participants van treballar en equips per buscar solucions de manera cooperativa. Es tractava de donar un nou ús a l’edifici de l’antiga estació de tren i potenciar la singularitat pròpia del barri de l’Eixample.
- Categoritzat com: Comunicació Educació Joventut Promoció Econòmica
- Serveis associats: Educació
Quin ús o usos podria tenir l’antic edifici de l’estació de Renfe en el futur? Com es podria tornar a trobar la singularitat pròpia del barri de l’Eixample? Aquest va ser el repte plantejat a 40 alumnes de batxillerat o cicles formatius que ahir van participar a la segona Jornada d’Emprenedoria INN Cambrils. A partir d’aquest cas concret, es tractava de generar idees innovadores per repensar un equipament que quedarà en desús amb l’entrada en funcionament del corredor del Mediterrani.
La jornada, que va durar tot el dia, va ser una iniciativa de l’Escola d’Hoteleria i es va organitzar conjuntament des dels departaments d’Ensenyament, Joventut i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils amb l’objectiu de fomentar l’esperit emprenedor l’alumnat dels centres educatius del municipi.
L’activitat va començar a les 9 del matí amb la presentació del repte i una introducció al mètode de treball “Fast design thinking” per part del dinamitzador Daniel Bernard. Els i les participants van formar a l’atzar vuit grups de cinc persones, barrejant alumnes dels diferents centres educatius participants (Institut La Mar de la Frau, Ramon Berenguer IV, INS Cambrils i INS Escola d’Hoteleria i Turisme).
En la fase d’exploració, l’alumnat va haver de buscar altres municipis o ciutats amb una situació similar a la de Cambrils i cercar possibles alternatives de solució. Posteriorment, en el procés de focalització, els i les participants van definir el perfil de públic a qui anava dirigida l’acció. En la fase d’empatia, es van posar al lloc del perfil de públic triat i van pensar en les seves necessitats.
La jornada va continuar amb l’explicació de mètodes creatius i “Brainstorming” amb tot tipus d’idees per acabar ideant el projecte; l’estructuració, organització i prototipatge del projecte a presentar; la preparació de l’exposició amb una sèrie de recursos d’oratòria, i la presentació del projecte davant del jurat perquè pogués deliberar i anunciar el veredicte.
Finalment, com a premi, es va lliurar un ipad a cadascun dels membres de l’equip guanyador, format per Albert Cuevas, Óscar Márquez, Claudia Martínez, Yago Fornós i Lydia Blanc.