Es tractava de donar nous usos a aquesta barca de pesca històrica construïda abans de 1936. Els i les joves participants van proposar van treballar en equips per proposar solucions de manera cooperativa.

  • Categoritzat com: Comunicació Educació Joventut Promoció Econòmica
  • Serveis associats: Educació

Què fem amb la Teresa? Aquest va ser el repte plantejat a 40 alumnes de batxillerat o cicles formatius que ahir van participar a la tercera Jornada d’Emprenedoria INN Cambrils. A partir d’aquest cas real, es tractava de generar idees innovadores per donar nous usos a aquesta barca de pesca històrica, que servissin per donar a conèixer el passat marítim i mantenir la personalitat de Cambrils com a vila marinera.

La jornada, que va durar tot el dia, va ser una iniciativa de l’Escola d’Hoteleria i es va organitzar conjuntament des dels departaments d’Ensenyament, Joventut i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils amb l’objectiu de fomentar l’esperit emprenedor l’alumnat dels centres educatius del municipi.

L’activitat va començar a les 9 del matí amb la presentació del repte i una introducció al mètode de treball “Fast design thinking” per part del dinamitzador Daniel Bernard. A continuació, el director del Museu d’Història, Gerard Martí, va explicar els orígens i la primera fase de restauració de l’embarcació, construïda abans de 1936 pel mestre d’aixa Julià Vives Castellví per encàrrec de Marinao García Budesca.

Els i les participants van formar a l’atzar vuit grups de cinc persones, barrejant alumnes dels diferents centres educatius participants (Mar de la Frau, Ramon Berenguer IV, Cambrils i Escola d’Hoteleria i Turisme). Després de treballar tot el dia, seguint les diferents fases del mètode creatiu, els diferents grups van presentar el projecte davant del jurat.

El primer premi va ser pel grup lila, format per Anrau Figueres, Beth Matamoros, Albert medina, Joan Telleria i Marcel Villena, que va convertir la Teresa en un embarcació ecològica amb vela llatina i motor elèctric que es dedicaria a recollir plàstics del mar mentre navega i va crear una campanya perquè les persones que hi volguessin col·laborar apadrinessin una part de mar.

El grup vermell va guanyar el segon premi amb un scape room marítim per reviure la història d’antics pescadors i la instal·lació de dues plaques fotovoltaiques. El tercer classificat va ser el grup verd, que va idear un projecte social i cultural de classes d’història, pesca i submarinisme per a persones amb dificultats laborals o en atur.

Els altres equips van proposar des de la creació d’un museu per explicar la història  marinera amb tallers i activitats adreçades a tots els públics, fins a una experiència familiar teatralitzada  i interactiva, o fins i tot l’organització de vermuts i degustacions o passejos durant la posta de sol.