La mostra és resultat d’un taller impartit durant el curs per Pere Estadella, David Callau i Nuri Mariné amb la col·laboració de professorat
- Categoritzat com: Comunicació Educació
- Serveis associats: Educació
Els artistes David Callau, Nuri Mariné i Pere Estadella i prop de 300 alumnes de 5è de primària les escoles públiques de Cambrils exposen les obres del programa educatiu “Art a les Escoles” al vestíbul de l’Ajuntament (plaça de l’Ajuntament, 4).
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; el regidor d’Ensenyament, Alejandro Garcia, i els tres artistes han inaugurat avui al migdia aquesta mostra, titulada “Tres/Tres-centes visions”, que es podrà visitar del 10 al 21 de juny (de dilluns a divendres de 9a 14 hores i dijous de 9 a 18 hores). També han assistit a l’acte representants de les direccions i les associacions de famílies dels centres eductius. Diferents grups de nens i nenes que han participat en el projecte visitaran l’exposició els dies 10, 11 i 13 de juny acompanyats dels artistes.
La mostra el resultat d’un projecte impulsat pel Departament de l’Ensenyament de l’Ajuntament que han portat a terme els tres artistes cambrilencs durant el curs 2018-2019 amb la col·laboració del professorat de les diferents escoles.
Les creacions que s’exposen al hall de l’Ajuntament són el fruit de mesos de feina i tenen la voluntat de sensibilitzar la població en relació al vincle entre el nostre entorn, l’art i les persones de diferents edats i condicions que viuen a Cambrils i, sobretot, posar en valor la producció artística local i dels infants.
El projecte “Art a les Escoles” forma part del conjunt de programes i activitats socioeducatives i culturals que ofereix l’Ajuntament per fer de Cambrils una ciutat educadora. L’objectiu de la regidoria d’Ensenyament és contribuir al desenvolupament artístic de cada alumne/a, despertar les seves capacitats creatives, sensibilitzar i integrar als infants al coneixement de la vida cultural de la ciutat.
Cadascun dels artistes ha treballat amb l’alumnat de les diferents escoles a l’aula, implicant els nens i les nenes amb el fet artístic, desenvolupant la seva creativitat, la imaginació i les tècniques plàstiques adients i donant-los a conèixer tres maneres diferents de treballar, de pensar i de ser. D’aquesta manera, durant el curs s’ha establert una sinèrgia entre alumnes, entorn-espai i els artistes a l’hora de treballar per aconseguir els mateixos objectius.
Nuri Mariné va apostar per una declaració d’identitat i d’intencions amb les creacions de “No només canalla”. Va proposar als nens i nenes que es dibuixessin tal com ells es veuen i el resultat són 300 autoretrats de persones que d’aquí a 8 anys formaran part del cens amb veu i vot a Cambrils. Les seves sessions també van servir per fer un mural de murals abstractes realitzats en grup utilitzant diferents tècniques d’estampació per demostrar la capacitat de l’alumnat a l’hora de treballar col·lectivament. Els murals mostren diferents sectors de Cambrils perfectament cohesionats com la natura verda, els sentiments, les persones, la comunicació, el parc mòbil i el món professional.
David Callau va demanar als nens i nenes que observessin elements representatius de Cambrils i reflexionessin sobre quin record s’emportarien en cas de ser turistes. Amb diferents tècniques com la ceràmica, la pintura sobre vidre i la pintura sobre samarretes han sorgit souvenirs de tota mena.
Pere Estadella va partir de la idea de veure el rebedor de l’Ajuntament com un gran observatori per analitzar el funcionament de la ciutat i va proposar a l’alumnat que dibuixessin ulls. En l’exposició uns miren cap a fora pel bon funcionament del dia a dia i uns altre miren cap dins perquè això es realitzi i es millori. Les tècniques i mecanismes utilitzats han estat l’observació, tant de l’espai com dels ulls dels companys, i el carbó vegetal per crear formes i obres sobre unes superfícies de cartró-pedra.