Mercè Dalmau va explicar el Pla Local de Seguretat Viària de Cambrils, que ha aconseguit reduir l’accidentalitat i les víctimes en més d’un 30% en 5 anys

  • Categoritzat com: Comunicació Alcaldia Seguretat ciutadana Policia Local
  • Serveis associats: Policia

L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, va participar ahir dijous, 14 de novembre, en la taula rodona “Marc de referència per a l'elaboració dels Plans Locals de Seguretat Viària” del 20è Fòrum per a la Seguretat Viària, organitzat a Barcelona pel Servei Català de Trànsit (SCT), la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, el RACC i l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit - P(A)T. La taula rodona, moderada pel director del SCT, Joan Josep Isern, també va comptar amb la participació de la directora de Trànsit del País Basc, Garbiñe Sáez.

En la seva intervenció, l’alcaldessa de Cambrils va explicar el Pla Local de Seguretat Viària de Cambrils, aprovat el 2008, que ha aconseguit reduir l’accidentalitat i les víctimes en més d’un 30% en 5 anys, superant els objectius inicials. El Pla ha servit per posar de manifest els trams i punts de concentració d’accidents i definir un elaborar un pla estratègic d’actuació per reduir la perillositat. Dalmau també ha fet referència a les característiques demogràfiques de Cambrils, marcades per l’estacionalitat del turisme i les segones residències.

El director del SCT ha ha assegurat que “no hi ha documents estàndards per als Plans Locals de Seguretat Viària de Catalunya, sinó que són fets a mida de cada municipi”.

El 20è Fòrum per a la Seguretat Viària s’ha centrat enguany en "La reducció de víctimes d'accidents de trànsit en entorns urbans",  i s’han analitzat els nivells de sinistralitat d'Europa, el paper de les innovacions tecnològiques dels vehicles en la seguretat viària i els Plans Locals de Seguretat Viària com a eina per reduir l’accidentalitat urbana.

Joan Josep Isern, va inaugurar la jornada juntament amb el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joaquim Forn, el president de l'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit P(A)T; Ole Thorson i el president del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), Sebastià Salvadó.

Isern va destacat que “s’ha d’incrementar el paper de l’urbanisme en la millora de la seguretat viària dels entorns urbans” i va afegir que “si volem assolir els nous objectius de reducció de la sinistralitat que ha marcat la Unió Europea hem de fer un esforç tots junts i això implica més col·laboració amb els municipis”.

Des de l’any 2006 el SCT ha redactat 154 plans locals de seguretat viària que inclouen tots els municipis capitals de comarca, els més grans de 20.000 habitants i aquells que ho han sol·licitat expressament. En concret, aquest 2013 s’estan elaborant 20 nous plans locals, s’està fent el seguiment de 22 més, que van ser redactats l’any 2010, i s’està fent l’avaluació de 15 més, que van ser redactats el 2007.

El Fòrum Barcelona de Seguretat Viària pretén impulsar polítiques de seguretat viària que estableixin un marc global que plantegi la tendència a la reducció de la sinistralitat, fent especial èmfasi en la protecció dels usuaris més febles de la trama urbana, que són els vianants, els ciclistes i els motoristes.