La regidoria d’Ensenyament va exposar la setmana passada les principals novetats del text als membres d’aquest organisme participatiu

  • Categoritzat com: Comunicació Educació
  • Serveis associats: Educació

L’Ajuntament de Cambrils proposa aprovar el reglament del Consell Escolar Municipal per dotar a la comunitat educativa de més eines i més capacitat d’influència en la política educativa del municipi. La regidoria d’ensenyament va exposar la setmana passada les principals novetats del text als membres d’aquest organisme participatiu.

El text se sotmetrà a votació en la propera reunió del Consell, prevista pel 9 de febrer, i posteriorment es començarà el procés per renovar els membres de l’òrgan. Podeu trobar el reglament complet i els passos a seguir aquí.

El Consell Escolar Municipal de Cambrils es va crear el 1998 com a òrgan bàsic des del qual pogués funcionar un marc de participació i aportació ciutadanes, de deliberació i informació sobre les necessitats de la població en matèria educativa, oferint canals de comunicació entre els sectors implicats. L’esmentat Consell ha estat, per tant, un organisme de consulta i seguiment de la política educativa municipal.

La redacció d’aquest reglament coincideix amb la voluntat que aquest òrgan pugui canalitzar les capacitats participatives i d’implicació de la comunitat educativa del municipi. Tot plegat, fa que la creació d’aquest reglament possibiliti assolir aquests objectius.  

Precisament, la participació i implicació de la comunitat educativa de Cambrils en el marc del Consell Escolar Municipal de Cambrils, es produirà de manera òptima sempre i quan estiguin tots els seus sectors representats i dimensionats de manera justa i correcta. Per aquesta raó, el nombre de membres de determinats sectors serà més elevat del que exigeix la norma perquè totes les tipologies de centre i sectors educatius hi siguin presents. Igualment, s’han inclòs determinades competències per fer-lo més participatiu i augmentar la seva incidència sobre la política educativa del municipi.