S’han pintat 3 nous passos de vianants per ampliar la zona de seguretat L’acció elimina fins a 12 possibles punts de conflicte viari

  • Categoritzat com: Comunicació Alcaldia Transport i Mobilitat (Aparcam)
  • Serveis associats: Policia

Aquesta setmana, l’Àrea de Trànsit, Seguretat Viària i Planificació de la Policia Local ha procedit a efectuar una reforma de l’ordenació viària de la cruïlla del carrer Colom amb el carrer Joan Sebastià Elcano, a la zona de l’Eixample platja de Cambrils. La millora ha consistit en la creació de tres passos de vianants complementaris a l’únic existent. que ara configuren una quadricula, així com en l’eliminació d’una desena de places d’estacionament pintades als xamfrans i en el llocs situats a menys de 5 metres de la cruïlla.

Amb aquesta actuació, la regidoria de Governació ha aconseguit que a partir d’ara els vianants disposin de quatre passos amb els quals gaudiran de prioritat de pas i també que la superfície al centre de la cruïlla sigui major per tal de disposar de més espai de pas per als vehicles. A més, s’aconseguirà reduir els punts de conflicte i es guanyaran més espais de visibilitat i visió pels conductors i usuaris en generals.

Segons les estadístiques de la Policia, en els darrers mesos s’havien produït dos accidents, fet que va motivar també la necessitat d’estudiar l’adopció de mesures correctores per tal d’evitar-ne més i que el lloc passés a ser un considerat com a punt negre d’accidentalitat viària

Anàlisi de la mobilitat al municipi

La Policia Local analitza periòdicament la mobilitat del municipi, tant per avaluar-ne la seguretat com per estudiar possibles millores, i en l’anàlisi de l’estat de la Seguretat Viària de Cambrils del 1r semestre de 2014, ja es va detectar que la intersecció dels carrers Cristofol Colom amb el carrer Juan Sebastian Elcano era un possible punt de la xarxa viària urbana en la que convenia millorar la mobilitat dels vianants

L’anàlisi posava de manifest que la cruïlla només disposava d’un sol pas de vianants  - que comunicava 2 trams del carrer Elcano - i que el creuament dels vianants  per la resta dels 3 xamfrans era perillós donat que per a travessar la plataforma de la via, totes les persones ho havien de fer per la calçada sortejant cotxes estacionats en bateria o en cordó, i amb poca visibilitat.

També es va detectar que amb l’actual configuració viària dels estacionaments, la reducció d’espai per a transitar els vehicles, i l’aparcament en la immediatesa de la intersecció hi havia fins a 12 punts de conflicte viari que generaven un elevat risc tant d’atropellament com de col·lisió entre vehicles.