Les jornades, organitzades amb motiu del Dia internacional per a l’eliminació d’aquesta xacra, es portaran a terme del 5 al 26 de novembre. L’acte central serà la lectura del manifest i un minut de pitada col·lectiva i de targeta vermella en contra dels maltractadors. Un conta-contes sobre les desigualtats de gènere a la Biblioteca iniciarà el programa demà dimecres, 5 de novembre. L’última activitat serà un taller d’introducció al Mindfulness per treballar en la gestió de les emocions des de l'equilibri i la calma.

  • Categoritzat com: Comunicació Igualtat

L’Ajuntament de Cambrils ha organitzat aquest mes de novembre un programa d’activitats diverses per commemorar el 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra les Dones, amb la col·laboració de les entitats que formen part del Consell de Dones de Cambrils, diverses àrees municipals i col·laboracions externes. L’objectiu de les jornades, que es portaran a terme del 5 al 26 de novembre, és implicar i sensibilitzar a la ciutadania en contra de la violència masclista.

El programa es divideix en activitats infantils, esportives, exposicions virtuals, campanyes a través d’instagram i les xarxes socials i un taller pràctic per l’apoderament des de l’equilibri emocional.  Les activitats tenen un marcat caràcter transversal, ja que s’impulsen accions des de diferents àrees i àmbits municipals.

L’acte central de les jornades es durà a terme el dia 25 de novembre, amb la concentració ciutadana i lectura del manifest contra la violència masclista que encara pateixen moltes dones. L’acte vol donar suport a totes les dones que pateixen aquesta greu problemàtica i mostrar el rebuig absolut a qualsevol forma de violència. L’acte de la lectura del manifest tindrà lloc el dia 25 de novembre a les 12h a l’Ajuntament de Cambrils.  Amb posterioritat a la lectura del manifest i sota el lema: “A la vida com a l’esport traiem tarjeta vermella al matractador” es farà un minut de pitada col·lectiva i de targeta vermella en contra dels maltractadors.

Les jornades a la xarxa

Aquesta edició tindrà una gran presència a la xarxa amb diferents iniciatives, entre les quals destaquen tres exposicions virtuals. La primera es titula “Violència masclista en la parella: desmuntem mites?”. La mostra de l’Institut Català de les Dones proposa una revisió d’alguns dels mites associats a l’amor romàntic i a la violència masclista i ofereix idees i elements de reflexió per transformar aquests mites i creences i avançar, així, vers unes relacions lliures de violència masclista. La segona exposició, impulsada per l’Associació de Dones Clara Campoamor, és Digues la teva en contra de la violència masclista!“. És una mostra activa de cartells  amb un missatge contundent, en contra de la violència masclista efectuats i retroalimentats per internautes a traves de la web “strip generator”.

La tercera exposició, impulsada per instagram Cambrils, és Stop VG Cambrils. Aquesta exposició ha estat el resultat de la recopilació de les 37 fotografies presentades en la campanya 2014, sent la portada de les jornades 2015 la fotografia seleccionada  l’any passat, de l’autor David Schlemer.

Les jornades arriben novament a instragram a través de #StopVGCambrils dels #Igerscambrils, donada la bona resposta de l’anterior edició.  La campanya anima a usuaris/es d’aquesta xarxa a implicar-se contra la violència de gènere etiquetant les seves fotografies amb aquests dos hastags. La imatge escollida serà utilitzada com a portada de la campanya de les jornades del 2015 i el recull de fotografies permetrà retroalimentar i fer gran l’exposició virtual creada.

El departament de Joventut impulsarà a través del seu web i  les xarxes socials  la participació del  jovent en les activitats programades.

Activitat infantil

Des de la Biblioteca pública municipal, en el marc de l’activitat Qui vol un conte de tots colors? s’explicaran de forma interactiva tres contes infantils on s’aborden les desigualtats de gènere amb la finalitat de sensibilitzar a infants i a pares i mares sobre la importància de l’educació basada en la construcció personal lliure d’estereotips  i de rols de gènere tradicionals i el respecte mutu en les relacions personals.

Taller

El programa inclou un taller pràctic  d’ Introducció al Mindfulness que té com a objectiu descobrir un sistema complert que ens ajudi a afrontar les situacions d’estrès, reforçar els pensaments positius i la creació d’ hàbits per a viure el present amb salut i benestar. El taller consistirà en conèixer pràctiques senzilles i eficaces per tal de renovar la nostra confiança, millorar les relacions personals i  gestionar les nostres emocions des de l'equilibri i la calma.

Aquest taller està organitzat per l’Associació cultural de dones l’Alba i impartit per l’ Empar Xancó. Professora de ioga i de teràpies naturals.

IMEC i Clubs esportius 

L’ IMEC i els clubs esportius es sumen per segon any consecutiu als actes de les jornades amb la lectura d’un manifest de rebuig a la violència masclista i un minut de silenci en totes les competicions esportives dels dies 22 i 23 de novembre i s’adhereixen a la campanya de difusió del telèfon 900 900 120, 24h, gratuït i confidencial, contra la violència masclista en totes les seves instal·lacions esportives per fer-lo accessible al món esportiu.