L’objectiu és facilitar la cerca a les persones que no poden sortir a comprar perquè són col·lectiu de risc o tenen problemes de mobilitat. El llistat és obert i s'anirà actualitzant amb tots els comerços que enviïn un correu a salut@cambrils.org.

• Categoritzat com: Comunicació Salut pública

L’àrea de Salut de l’Ajuntament de Cambrils ha publicat un llistat de més de 30 establiments de serveis essencials del municipi que ofereixen repartiment a domicili de productes de primera necessitat com l’alimentació i la farmàcia. L’objectiu d’aquest recull, que s’ha difós a través del web i les xarxes socials, és facilitar la cerca a les persones que no poden sortir de casa per fer la compra perquè pertanyen a un col·lectiu de risc o tenen problemes de mobilitat.

La llista amb els telèfons de contacte publicada és oberta i s’anirà actualitzant en aquest enllaç https://docs.google.com/spreadsheets/d/1r-JrC_0lx96ieeY93MIAkbiPX-9p17HXnfrdbb8SG3k/edit?usp=sharing. Els establiments que ofereixin repartiment a domicili poden fer la sol·licitud per sumar-se a la llista al correu electrònic salut@cambrils.org, des d’on es donaran les indicacions que corresponguin. Aquest servei de difusió és extraordinari (així com el servei de distribució a domicili si no forma part de l’activitat) i només es desenvoluparà mentre duri l’estat d’alarma.

Tots els establiments del sector minorista d’alimentació, restaurants i comerços que fan repartiment a domicili estan obligats a complir les recomanacions específiques per a la prevenció de la transmissió de la COVID-19, així com les bones pràctiques i normes de seguretat alimentària i, per tant, donar compliment al document Mesures d’actuació en el sector minorista d’alimentació-Covid-19. En el cas dels restaurants, com a requisit cal que ja fessin repartiment a domicili abans de la crisi sanitària. A la llista s'hi poden trobar restaurants que ofereixen menjars per emportar a través de la plataforma Justeat i Restaurant a casa.

La finalitat d’aquest servei de difusió és informar d’aquelles activitats que són servei essencial, atenent el “Reial Decret 465/2020, de 17 de març, pel que es modifica el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisis sanitària ocasionada pel COVID-19”, i que fan repartiment a domicili, sobretot dirigit a persones que no poden sortir de casa per fer la compra perquè pertanyen a un col·lectiu de risc o vulnerable.