La sessió informativa estava dirigida a proveïdors de l’administració pública i personal de l’Ajuntament. A partir del 15 de gener les factures s’hauran de tramitar electrònicament.
- Categoritzat com: Comunicació Promoció Econòmica
L’Ajuntament de Cambrils ha ofert aquest matí una jornada informativa sobre la implantació de la factura electrònica a l'administració pública dirigida a professionals que facturen serveis a les administracions i personal de l'Ajuntament de Cambrils que es relaciona amb proveïdors i/o realitzi tramitació de factures.
La regidora de Promoció Econòmica, Carme Cros, ha donat la benvinguda a la jornada, que ha comptat amb les intervencions de tècnics del Consorci Administració Oberta de Catalunya, PIMEC i Ajuntament de Cambrils. L’objectiu era donar a conèixer la porta d'entrada de factures a Catalunya, com també els principals avantatges de la factura electrònica.
A partir del proper 15 de gener, les factures entre els proveïdors de béns i serveis i les administracions públiques s'hauran de tramitar electrònicament. En el cas de les factures inferiors a 5.000 euros, l’Ajuntament de Cambrils donarà un període transitori durant el qual es podran seguir entrant factures físicament perquè les petites empreses puguin adequar-se a la nova normativa.
L'any 2013 es va publicar la Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, fet que ha suposat beneficis en termes de simplificació administrativa, multicanalitat, publicitat i transparència administrativa, accessibilitat, economies d'escala, neutralitat tecnològica, proporcionalitat i seguretat jurídica, entre d'altres.