Les estacions del tipus semiràpid, amb una potència igual o superior a 22KW, se situaran al carrer Robert Gerhard i a la plaça Carles Roig. El contracte es va adjudicar la setmana passada a l’empresa Etecnic Movilidad Electrica per un import de 30.990 euros IVA inclòs.
- Categoritzat com: Transport i Mobilitat (Aparcam)
- Serveis associats: Fons Next Generation Aparcaments i Mobilitat de Cambrils
L’Ajuntament de Cambrils instal·larà en els propers mesos tres nous punts de recàrrega semiràpida per a vehicles elèctrics, finançats amb Fons Next Generation de la Unió Europea. El contracte mixt de subministrament i obra per la instal·lació dels punts es va adjudicar la setmana passada a l’empresa Ectecnic Movilidad Electrica SRL per un import de 30.990 euros + IVA. Es preveu que els treballs comencin les properes setmanes i el servei pugui estar en funcionament abans de finals de març del 2026.
Les tres noves estacions, de dues preses cadascuna, són del tipus semiràpid, amb una potència igual o superior a 22KW). Dues se situaran al carrer Robert Gerhard i substituiran les antigues, que fa més de dos anys que no estaven operatives, i una a la plaça Carles Roig, per cobrir la zona de la Vila. Els punts de recàrrega seran espais d’accés públic, en places d’estacionament específiques per a vehicles elèctrics (dues places per sortidor), accessibles per a usuaris de vehicles elèctrics de diferents tipologies.
Les actuació forma part del projecte "Cambrils, Vila Marinera Sostenible”, aprovat pel Ministeri d'Industria, Comerç y Turisme) en el marc de la convocatòria extraordinària 2023 del programa de Plans de Sostenibilitat Turística en Destins, finançat íntegrament amb els Fons Europeus Next Generation-EU, del Component 14 i Inversió 1 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Aquesta iniciativa de millora i ampliació dels punts de recarrega respon al compromís de l’Ajuntament de Cambrils amb el foment d’una mobilitat més sostenible i eficient. La xarxa d’estacions municipals es completa amb el punt de recàrrega de la Rambla Jaume I, que es va posar en marxa el febrer del 2020.
A més dels punts gestionats per Aparcam, Cambrils compta amb altres estacions per a vehicles elèctrics com les de la Cooperativa, el Mercadona de l’avinguda Adelaida o el Club Nàutic, entre altres. Podeu veure tots els punts disponibles al municipi en aquest enllaç.
