L’objectiu és obrir la fira a la població i potenciar la vessant més participativa
- Categoritzat com: Comunicació Promoció Econòmica Turisme
L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, i el gerent del Club Nàutic, Fabián Escudé, han signat aquest matí un conveni de col·laboració i promoció de la Fira Marítima Costa Daurada. L’acte ha comptat amb la participació de la regidora de Promoció Econòmica, Carme Cros. Tots tres han destacat el fet que es vol desvincular la nàutica d’una pràctica elitista, tenint oferta d’activitats per a tothom, aprofitant una ciutat reconeguda per la seva tradició marinera i nàutica.
Aquesta setena edició serà organitzada pel Club Nàutic per delegació del consistori i significarà ser el centre de la nàutica catalana durant tres dies. Dalmau ha destacat l’excel·lència de l’entitat nàutica i ha explicat que la decisió del canvi en l’organització respon a la voluntat d’avançar cap a una fira marítima més potent, participativa i integrada a la població i continuar essent un referent de les fires del litoral català per dinamitzar l’economia i promocionar els esports nàutics. En aquesta línia, Carme Cros ha explicat que es tracta d’un projecte molt ambiciós per donar un nou impuls a la fira.
Finalment, en el seu torn, Escudé ha agraït per una banda l’aposta de l’Ajuntament pel sector nàutic i la confiança dipositada en el Club en encarregar-li l’organització de la fira i, per l’altra banda, la implicació de les empreses nàutiques que fan possible la fira. El gerent ha assegurat que el nou enfoc contribuirà a potenciar més el turisme nàutic i les activitats nàutiques a un públic cada vegada més ampli, desmitificant la imatge d’inaccessibilitat.
La fira arrencarà el 16 de maig i fins el 18 seran tres dies plens d’activitat per a tothom. L’esdeveniment comptarà amb una trentena d’expositors que faran possible oferir una àmplia gamma d’embarcacions tant en sec com flotants.
Amb tot, la fira marítima vol anar més enllà de l’exposició de vaixells per ser un punt de trobada per als amants de la nàutica en tots els seus vessants, des de la navegació, la pesca esportiva o d’esbarjo i els esports nàutics. Diversió i entreteniment per a experts, aficionats i també per aquells que vulguin iniciar-se ne el món de la nàutica o simplement experimentar fent un petit tast de totes les activitats que s’hi proposaran. I és que hi haurà batejos de mar amb atractius com paddel SUP, vela, pesca, submarinisme o caiac. També hi haurà demostracions i xerrades, entre d’altres.