El professorat d’instrument fa el seguiment de l’aprenentatge dels seus alumnes mitjançant diverses plataformes. S’ha fet una crida a l’alumnat a interpretar l’Himne de l’Alegria de Beethoven des dels balcons cada dia a les 12 hores.

  • Categoritzat com: Comunicació Cultura i Festes
  • Serveis associats: Escola de Música

L’Escola Municipal de Música de Cambrils segueix activa i acompanya a l’alumnat i les seves famílies durant el confinament oferint diverses iniciatives per mantenir el contacte i proposar activitats que es poden dur a terme des de casa. L’objectiu és seguir portant el fet musical a tothom com a eina de transmissió de valors tan necessaris per afrontar aquests moments complexos com la solidaritat i la consciència de comunitat. Des de l’escola s’agraeix la bona acollida que estan tenint totes aquestes propostes per part de les famílies a les seves llars.

Per una banda, el centre educatiu ha obert el bloc www.escolamusicacambrils.com, des d’on fa recomanacions musicals de tot tipus, des d’activitats musicals pels més menuts fins a recursos pedagògics i enllaços a portals oberts amb contingut musical, concerts o altres propostes. Per l’altra, el professorat d’instrument manté el contacte amb l’alumnat i fa seguiment online del seu aprenentatge mitjançant diverses plataformes.

A més, l’escola ha fet una crida al seu alumnat perquè cada dia surti al balcó a les 12 hores i interpreti pel veïnat l’Himne de l’Alegria. Aquesta iniciativa, engegada la setmana passada, pretén omplir els balcons de música, commemorar el 250 aniversari de Beethoven i posar en valor el missatge de germanor d’aquesta melodia. L’escola ha enviat la partitura adaptada als diferents instruments que s’hi ensenyen perquè cada alumne la pugui tocar. El centre també ha proposat que els infants i joves enviïn dibuixos per fer un recull de com estan vivint aquest exercici solidari del confinament.

Paral·lelament, l’Ajuntament ha acordat no passar al cobrament cap quota mentre les instal·lacions romangui tancades, i retornar la part proporcional a aquelles famílies que en el moment de la matrícula optessin per un pagament íntegre.