Les passeres s’han decidit estratègicament seguint les avingudes i carrers previstos al Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM)
- Categoritzat com: Comunicació Transport i Mobilitat (Aparcam) Urbanisme
Els departaments d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Cambrils han aprovat sis passos provisionals a l’antiga via en desús per començar a eliminar barreres arquitectòniques mentre no arribi el desmantellament de l’actual traçat i es faci realitat el projecte del nou tren-tramvia.
El regidor de Mobilitat, Lluís Abella, ha destacat la necessitat de portar a terme aquestes actuacions provisionals des de l’Ajuntament per millorar la mobilitat del municipi, que connectaran els diferents barris que fins ara estan dividits per aquesta barrera arquitectònica. El regidor també ha lamentat que un any després que hi passés l’últim tren Adif encara no hagi executat el desmantellament i ha denunciat una vegada més l’estat de deixadesa del traçat ferroviari, que ja s’ha reclamat a aquesta empresa estatal en diverses ocasions.
El regidor d’Urbanisme, Enric Daza, ha afirmat que les actuacions s’han dissenyat coincidint amb les connexions d’avingudes i carrers previstos al Pla d’Ordenació Urbana Municipal (POUM) i en la línia de l’estudi de la primera fase del tren tramvia, que ha inclòs la major part de les peticions de l’Ajuntament per integrar les vies a la trama urbana. Cal tenir en compte que el traçat actual suposa una important barrera arquitectònica al seu pas per Cambrils perquè té nivells topogràfics diferents als dels carrers adjacents.
Enric Daza ha explicat que els sis passos se situaran a l’avinguda Joan XXIII (urbanització Cambrils Badia), l’antiga estació, el camí del Corralet, el carrer d’Estrasburg, Mas Clariana, i les places bessones (entre Francesc Macià i Lluís Companys). Les obres tenen un pressupost del 114.498 euros (IVA inclòs) i la previsió és que s’executin durant aquest 2021.