L’alcaldessa i la regidora de Promoció Econòmica s’han reunit avui amb la consultora que elaborarà el projecte i les tres associacions de comerciants. L’objectiu és treballar conjuntament per millorar el posicionament estratègic del comerç de Cambrils.
- Categoritzat com: Comunicació Alcaldia Promoció Econòmica
La regidoria de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils ha encarregat un Projecte de desenvolupament del sector comercial cambrilenc a la consultora Hidra, que comptarà amb la participació de les tres associacions de comerciants. L’objectiu és promoure una dinàmica de cooperació amb el sector privat i tenir un pla de treball consensuat per totes les parts amb accions concretes i operatives per millorar el posicionament estratègic del comerç de Cambrils.
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, la regidora de Promoció Econòmica, Ana López, i la consultora que elaborarà el Pla s’han reunit avui amb l’Associació de Comerciants Vila Centre, la Unió de Botiguers de Cambrils i la Xarxa del Port de Cambrils per explicar la metodologia que se seguirà i començar a treballar en el projecte.
El projecte començarà amb una diagnosi de la situació actual del comerç de Cambrils, tant en l’àmbit del municipi com de les diferents zones de la ciutat. Amb aquesta finalitat, la consultora realitzarà entrevistes i treball de camp per analitzar l’oferta i la demanda comercial, l’urbanisme, l’estructura demogràfica i socioeconòmica de la població de Cambrils, els hàbits de compra i el grau de satisfacció i el comportament dels visitants.
A partir d’aquest anàlisi de les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats, s’establiran les línies estratègiques que permetin al comerç de Cambrils superar les seves deficiències. A més, la consultora també avaluarà els potencials de les diferents zones comercials de Cambrils i proposarà serveis i accions que, per una banda, li donin valor afegit i, per l’altra, creïn sinèrgies amb altres sectors punters de la ciutat com el turisme.
Els canvis en els hàbits de compra dels consumidors i l’obertura de nous centres comercials en un radi de pocs quilòmetres de Cambrils han fet que el teixit comercial perdés pes en els darrers temps. Per això, amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Cambrils vol reactivar estratègies conjuntes de col·laboració que facilitin que el comerç urbà de la ciutat recuperi la seva capacitat de creació de riquesa i d’ocupació i també la seva funció social.