Del 2020 al 2022 el servei municipal ha realitzat 700 atencions, sobretot de temes de telefonia, internet, subministraments i garanties. El 22 de març es realitzarà una jornada de recollida de residus a les platges de Cambrils en el marc de la campanya europea Clean Up.
- Categoritzat com: Comunicació Participació ciutadana
L’Ajuntament de Cambrils ha ampliat les hores d’atenció presencial de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) que es troba ubicada al Centre Cívic les Basses (carrer Roger de Llúria, 33). Les atencions es realitzen els dimarts i els dijous de 8 a 14 hores amb cita prèvia. Les persones interessades poden demanar cita prèvia a través del telèfon 977794579 o el correu omic@cambrils.cat.
El regidor de Participació Ciutadana, Juan Carlos Romera, ha explicat que “s’ha començat ampliant en un dia més l’atenció presencial d’aquest servei, que ha d’anar també acompanyat de campanyes de sensibilització específiques, perquè tant important és prestar el servei d’assistència tècnica a les queixes i reclamacions de les persones consumidores, com prevenir amb informació i consciencia hàbits de compra i consum sostenibles”.
“La protecció del consumidor és l’altra cara de la moneda de la promoció comercial i econòmica del nostre municipi, amb la que també perseverem per disposar d’un teixit comercial i de serveis de qualitat que generi confiança i qualitat en el seu comerç”, ha afirmat el regidor.
Coincidint amb el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores, l’OMIC ha fet balanç dels seus últims tres anys de funcionament. El servei municipal ha realitzat 700 atencions des de l’any 2020 al 2022, englobant el període d’afectacions de la pandèmia que van alterar el funcionament del servei en no haver-hi cita presencial i estar tancats molts dels serveis habituals del sector comerç.
D’aquestes 700 assistències, el 60% han estat reclamacions i denúncies que es tramiten a les entitats corresponents i el 40% s’han resolt a la mateixa oficina. Els sectors més habituals són el de telefonia, internet, subministraments de serveis i garanties en l’acte de compra.
En aquest període de tres anys que s’analitza les consultes per correu han augmentat fins a significar el 44% de les atencions, tot i que el 56% continuen essent cites presencials d’assessorament i acompanyament.
D’altra banda, Cambrils ha posat en marxa la campanya de sensibilització cívica “Cambrils, Qualitat Ambiental”, que posa de manifest els valors positius de les bones pràctiques locals per demanar el compromís de tota la ciutadania en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Seguint amb el medi ambient, eI dia 22 de març el municipi participa en la campanya europea Clean Up amb una jornada de voluntariat ambiental i consciència social de recollida de residus a les platges de cambrils organitzada per la ONGD Good Karma Projects.
El Dia Mundial de les Persones Consumidores
Avui se celebra el Dia Mundial dels Drets de les Persones Consumidores. L’origen és el 15 de març de l’any 1962, quan John F. Kennedy, president dels EUA, va pronunciar un discurs davant el Congrés d'aquest país incidint en els drets dels consumidors. Anys més tard, el moviment consumidorista internacional va començar a celebrar cada 15 de març el Dia Mundial dels Drets del Consumidor per augmentar la consciència mundial sobre aquests drets, data que va quedar definitivament instaurada de forma oficial per l'ONU l'any 1983.