L’alcaldessa de Cambrils i el director general de l’Agència Catalana de la Joventut han donat a conèixer els resultats provisionals de la prova pilot. El nou projecte vol potenciar el comerç local i l’ús diari del carnet entre els joves del municipi.

  • Categoritzat com: Comunicació Joventut

L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, i el director general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ), Cesc Poch, han presentat aquest matí en roda de premsa l’inici de l’expedició del nou Carnet Jove de Cambrils i els resultats de la campanya inicial de captació de nous col·laboradors al municipi, en la seva fase de prova pilot. Ho han fet acompanyats de la coordinadora territorial de Joventut a Tarragona, Carmina Blay; del regidor de Joventut de Cambrils, Eduard Pellicer; i del director de Banca d’Institucions de CaixaBank a Tarragona, Alexis Gómez, entre d’altres.

Amb la posada en marxa del nou projecte impulsat per l’ACJ des de principis de juny, un total de set ajuntaments catalans han endegat una campanya de captació de nous avantatges i descomptes entre els comerços i empreses locals, i ara s’iniciarà la promoció del Carnet Jove entre el jovent del municipi. L’objectiu de la iniciativa és la d’oferir una bona oferta d’avantatges de qualitat i proximitat per als joves, i la de potenciar-ne l’ús en el dia a dia, especialment en aquells comerços i establiments locals que permetin un arrelament al municipi i un vincle amb el comerç de proximitat.

La presentació en roda de premsa del nou Carnet Jove de Cambrils d’aquest matí marca el punt de partida per a expedir els nous carnets, que inclouran el logotip de cadascun dels ajuntaments participants [veure la imatge adjunta], mentre que la resta del plàstic mantindrà la mateixa estètica que el Carnet Jove d’abast nacional.

D’aquesta manera, els joves de Cambrils que des d’avui decideixin de fer-se nous titulars del Carnet Jove ja ho poden fer tot acudint a una de les oficines de CaixaBank del municipi, on rebran el nou plàstic. Per acreditar que resideixen a la població, ho podran fer mostrant el seu DNI, el certificat d’empadronament o bé algun altre document que constati el seu lloc de residència.

Per la seva banda, els joves que ja eren titulars i que, per tant, ja disposen del plàstic genèric del Carnet Jove, no caldrà que el renovin. Així mateix, properament disposaran de la nova imatge del Carnet Jove de Cambrils al Carnet Jove Virtual que inclou l’APP del Carnet Jove.

La presentació d’avui també ha servit de tret de sortida a la campanya de comunicació local per tal de potenciar que més joves es facin el nou Carnet Jove Municipal. En aquest sentit, des de l’ajuntament es farà difusió de la iniciativa a través de les xarxes socials, de publicitat als mitjans de comunicació i de la distribució de díptics i pòsters als equipaments culturals i esportius del municipi. Així mateix, l’ajuntament enviarà una carta personalitzada a tots els joves del municipi per tal d’informar-los de la iniciativa.

L’objectiu, tal com ha explicat el director general de l’ACJ, Cesc Poch, és que el nou Carnet Jove de Cambrils connecti el Carnet Jove, popularment conegut, amb el món local, i especialment amb el comerç i serveis de proximitat. “Amb aquest nou projecte volem fer una aposta decidida per convertir el Carnet Jove en una eina encara més útil pel dia a dia dels joves als seus municipis. I de retruc, posar un granet de sorra per a fomentar l’arrelament dels joves als seus llocs de residència”, ha afegit Poch.

De la seva banda, l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que el nou carnet jove servirà per apropar les persones joves als comerços de Cambrils i potenciar-ne l’ús en el dia a dia. “L’objectiu és promocionar els establiments locals, oferir avantatges de proximitat a les persones joves, i aconseguir que s’acostumin a utilitzar les botigues i serveis que tenen al costat de casa”, ha afirmat l’alcaldessa.

Campanya de captació d’avantatges

Com a resultat de la primera campanya de captació del Carnet Jove Municipal iniciada el juny, el nombre d’avantatges que s’ofereixen a Cambrils a partir d’avui és d’un total de 86. Això implica que quasi s’ha triplicat l’oferta d’avantatges en relació als que s’oferien abans de l’estiu, fet que millora l’oferta i usabilitat del carnet pels seus titulars. Es tracta, de totes maneres, d’una xifra inicial que anirà augmentant a mesura que avanci la campanya anual de captació que seguirà duent a terme l’ajuntament amb la supervisió de l’ACJ.

D’aquesta manera, els 2.481 titulars del Carnet Jove d’entre 12 i 30 anys que resideixen a Cambrils, així com també els prop de 550.000 joves catalans i els sis milions d’europeus que disposen del carnet, tenen accés des d’avui a tots aquests  avantatges i descomptes en el comerç i serveis locals de la població. Aquesta nova oferta ja es pot consultar des d’avui al nou espai web del Carnet Jove de Cambrils.

Entre els nous avantatges que s’han aconseguit captar de manera provisional durant aquesta fase inicial, dels quals ja podran gaudir des d’avui mateix els titulars del Carnet Jove, destaquen els descomptes i avantatges vinculats a l’ús del carnet en el dia a dia: perruqueria, odontologia, òptica, herbolari, joieria, formació, alimentació, estètica, pintura, calçat, ferreteria o esport.

A més a més, l’Ajuntament de Cambrils manté per aquest 2018 els avantatges en diferents serveis municipals, com són els descomptes en els museus i activitats esportives dels departaments d’Esports i Cultura de l’ajuntament. Així mateix, el consistori estudia l’ampliació d’avantatges a d’altres serveis municipals.

Aquests nous avantatges locals responen als àmbits prioritaris d’actuació establerts per l’ACJ i l’ajuntament, relacionats amb el temps lliure dels joves (cultura, formació o esport), així com els que tenen a veure amb el seu dia a dia (serveis per a l’emancipació). En la mateixa línia del Carnet Jove a nivell nacional, els nous avantatges també s’adapten als diferents perfils de joves: adolescents, estudiants o joves emancipats, per tal de donar millor resposta als seus interessos i necessitats.

Segons ha destacat el director general de l’ACJ, Cesc Poch, l’aposta per incrementar el nombre de descomptes locals del Carnet Jove també respon a la pròpia demanda de milers de joves durant l’acció participativa organitzada el 2017 coincidint amb el 30è aniversari del Carnet.

Els resultats de la campanya de captació presentada avui són provisionals, ja que el pla anual de captació preveu continuar la tasca d’afegir més i millors avantatges. “L’oferta que presentem avui és només un punt de partida que esperem que vagi en augment els propers mesos”, ha afegit Cesc Poch. En aquest sentit, la voluntat de l’ACJ és que les noves adhesions de comerços de Cambrils al Carnet Jove Municipal esperonin a d’altres comerços de la població a fer el mateix pas.

És una tasca que es continuarà fent des del Departament de Joventut de l'Ajuntament de Cambrils, amb la col·laboració del Departament de Promoció Econòmica, el Patronat de Turisme i les associacions de restauració, comerços i allotjaments.

En aquest sentit, el regidor de Joventut, Eduard Pellicer, s’ha mostrat satisfet de la resposta dels establiments de Cambrils i ha animat als que encara no ho han fet a sumar-se a la iniciativa. “Estem molt contents de ser un dels set primers municipis a implantar el Carnet Jove Municipal perquè és una  oportunitat per crear vincles amb el comerç local i per fomentar l’arrelament al municipi”, ha afirmat.

Una de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment, una mesura que ja podran dur a terme les noves empreses i serveis adherits aquests mesos. Aquesta actuació es complementa amb d’altres accions paral·leles, com són la millora de l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, per tal de prioritzar els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.