Han participat en un projecte de l’Enginyers sense Fronteres per enfortir la capacitat de gestió ambiental i serveis bàsics a la zona rural d'Orellana

  • Categoritzat com: Comunicació Participació ciutadana

Els dos joves cooperants becats aquest 2014 per l’Ajuntament de Cambrils, Albert Dols i Mercè Fargas, i el responsable del projecte “Enfortiment de les capacitats de gestió ambiental i serveis bàsics a la província d'Orellana (Equador)”, Albert Pérez,  han ofert avui una xerrada-col·loqui per explicar els detalls de l’actuació que s’està portant a terme en aquesta zona rural i compartir la seva experiència personal. Els joves van rebre una ajuda per comprar el bitllet d’avió i el projecte compta amb una subvenció de l’Ajuntament.

En primer lloc, Pérez ha presentat el projecte de l’ONGd Enginyers sense Fronteres, que treballa a diferents punts del món per garantir l’accés universal al serveis bàsics i fomentar la participació de la societat en la defensa del medi ambient.

A continuació, els joves cooperants han parlat de la seva estada solidària a Equador, on han estat treballant com a voluntaris entre l’agost a l’octubre. La seva tasca ha consistit en recollir dades sobre les característiques i la situació de les cases per millorar la xarxa d’aigua potable, en una àrea d’actuació afectada pels impactes ambientals de la indústria extractiva. Per altra banda, també han realitzar xerrades informatives i tallers per sensibilitzar la població sobre la importància de preservar el medi ambient o com aconseguir millorar la qualitat de l’aigua. Dols i Fargas han afirmat que s’han sentit molt útils i que han viscut una experiència vital que els ha aportat un gran aprenentatge.