És un dels 12 tallers de cooperació al desenvolupament que enguany ofereix l’Ajuntament als centres educatius. L’ONGD El Sueño de la Campana i l’Associació 4 Potes van iniciar l’activitat “Descobrim el món a 4 potes” el curs passat.

  • Categoritzat com: Comunicació

Els gossos ensinistrats de l’Associació 4 Potes, el Croqueta i la Poma, han tornat a les escoles de Cambrils per descobrir nous països amb la col·laboració de l’ONGD El Sueño de la Campana. Descobrim el món a 4 potes, adreçat a alumnes de 1r i 2n de primària, és un dels 12 tallers diferents oferts per l’Àrea de Cooperació i Solidaritat de l’Ajuntament de Cambrils a les escoles de Cambrils.

Si l’any passat el Croqueta i la Poma van viatjar al Senegal, Nicaragua i Itàlia per conèixer la realitat de diferents nens del món i tractar temes com la immigració o el treball infantil, aquest curs explicaran les seves aventures solidàries a França, la Índia i Síria i abordaran la discriminació de gènere, les discapacitats físiques i els conflictes bèl·lics.

L’objectiu del taller és sensibilitzar dels infants vers les persones diferents; treballar el coneixement, l’empatia i el respecte cap a les problemàtiques que pateixen altres nens del món i afavorir el vincle afectiu i el respecte dels alumnes pels animals de companyia.

Les responsables de l’activitat són Anabel  Folch i Montserrat Carrión. Anabel Folch és llicenciada en Psicologia per la Universitat Rovira i Virgili, Màster en

etologia clínica i teràpia assistida amb animals per la Universitat Autònoma de Barcelona, i Màster en Psicologia de la salut per la Universitat Rovira i Virgili, i Investigadora predoctoral. Montserrat Carrión Pedrol és Llicenciada en Veterinària per la Universitat Autònoma de Barcelona i Tècnica en teràpia assistida amb animals per CTAC.

El Croqueta i la Poma

El Croqueta i la Poma són gossos espavilats, solidaris i viatgers que recorren diversos països del món on fan amics que viuen realitats molt diferents. El gos és un element dinamitzador de la història que interactua amb els nens de manera afectuosa i alegre, i la finalitat de la seva intervenció és afavorir la motivació i la implicació dels alumnes per aconseguir els objectius marcats.