La iniciativa gastronòmica es va celebrar del 24 d’abril a l’11 de maig
- Categoritzat com: Comunicació Turisme
Els 41 restaurants que van participar a les segones Jornades del Romesco de Cambrils han servit 3.393 menús especials al voltant d’aquesta especialitat arrelada a la tradició marinera de Cambrils en els 17 dies que ha durat la campanya. Aquesta xifra es tradueix en una facturació directa de 87.000 euros.
L’alcaldessa, Mercè Dalmau, ha destacat els beneficis d’aquest tipus de jornades per la imatge del municipi, per posar en valor els productes de proximitat i per l’augment de visitants. El regidor de Turisme, Xavi Martí, també s’ha mostrat molt satisfet amb els resultats de les jornades, que s’han celebrat del 24 d’abril a l’11 de maig. “Estem molt contents de la bona col·laboració amb el sector per potenciar la capitalitat gastronòmica de la Costa Daurada durant tot l’any i seguirem treballant en aquesta direcció”, ha afirmat.
Una de les novetats de les segones jornades va ser l’estrena de la plataforma digital ideada per Veziko que a partir d’ara s’utilitzarà per coordinar i promocionar les iniciatives gastronòmiques de Cambrils. El web www.romescocambrils.com ha registrat quasi 2.000 visites, centrades fonamentalment abans de dinar o de sopar. Un 55% dels usuaris s’hi han connectat a través de l’ordinador, un 32% via mòbil i el 13% restant per tablets.
Pel que fa a les activitats paral·leles, unes 800 persones van degustar la musclada popular del diumenge 4 de maig, i l’homenatge a les famílies pioneres de la restauració del 6 de maig va omplir de públic la sala de plens. Posteriorment, els assistents van poder veure un documental amb imatges de antigues de concursos de mestres romescaires i visitar una exposició, que es pot visitar fins el 30 de juny a la Sala Àgora de l’Ajuntament.