• Categoritzat com: Comunicació Turisme

 

Un 30% del total pernoctacions de Setmana Santa es deuen al Campionat de balls esportius

 

La participació als Campionats s’ha incrment en 1.182 ballarins esportius

“L’esdeveniment esportiu World Dancesport, que Cambrils ha acollit aquesta Setmana Santa ha estat la millor aposta que podíem fer per promocionar la vil·la en aquestes dates.” Així de contundent s’ha mostrat l’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, en la presentació del balanç de l’esdeveniment que ha tingut lloc avui al matí, juntament amb el regidor de Turisme, Xavier Martí.

L’ocupació hotelera creix un 2%

L’impacte en tots els sectors econòmics, la promoció internacional del municipi i unes xifres envejables entre els municipis de la Costa Daurada, posen de manifest l’èxit de l’aposta. Així, Martí ha explicat que del total de pernoctacions realitzades a Cambrils entre el 29 de març i el 3 d’abril, el 30% s’han degut a l’esdeveniment esportiu, unes 3.282 pernoctacions, que suposen un increment de 782 respecte la darrere edició.

Unes dades, que han estat validades per l’Observatori de la Fundació d’Estudis Turístics de la Costa Daurada i, que posen de manifest un lleuger increment, de dos punts percentuals, en les pernoctacions realitzades al municipi.

L’impacte econòmic es xifra en un milió d’euros

Tant Ajuntament com organització xifren un un milió d’euros l’impacte econòmic de l’esdeveniment, tenint en compte la despesa generada en allotjament, dietes, transport i d’altres variables, pels més de 3.600 ballarins que van participar en la competició i els seus acompanyants.

En total, enguany han participat 606 ballarins esportius més dels previstos incialment per l’organització, dada que augmenta en 1.182 participants els ballarins inscrits en l’edició del 2012.

Eurosport ha aportat 8 milions d’espectadors i ha permès arribar a 150 països

Un altre dels factors que s’ha valorat ha estat l’impacte mediàtic del Campionat, que ha tingut cobertura de mitjans internacionals i nacionals, fet que suposaria una inversió aproximada d’1,8 milions d’euros en publicitat, a través de plataformes de televisió digitals i independents i d’Esport3 (TVCatalunya

A més, el canal internacional esportiu Eurosport va emetre el dissabte la final del GrandSlam Standard en directe i el diumenge, també va emtre la final del GrandSlam Llatí, que suposen comptar amb una mitjana de 8.000.000 d’espectadors i una cobertura de 150 països.

Amb aquestes xifres a la mà, Dalmau ha deixat clar que aquest esdeveniment ha permès salvar la Setmana Santa, incrementar l’ocupació hotelera, fer promoció internacional del municipi i contribuir al posicionament de Cambrils com un municipi de referència, en l’ambit esportiu i turístic.