L’alcaldessa i la regidora de Benestar van agrair la tasca als 11 voluntaris que han ofert classes de reforç escolar a un total de 62 nens i nenes. La iniciativa ha arribat enguany a tots els instituts i escoles públiques de Cambrils.
- Categoritzat com: Comunicació Educació
- Serveis associats: Educació
El programa “Reforça’t amb nosaltres” de Cambrils va celebrar ahir a al tarda l’acte de cloenda del curs 2013-2014 al Centre Cívic les Basses, després d’haver arribat enguany a tots els instituts i escoles públiques de Cambrils. L’alcaldessa de Cambrils, Mercè Dalmau, i la regidora de Benestar Social, Lluïsa Rom, han agraït la tasca feta pels 11 voluntaris que ha ofert aquestes classes de reforç escolar.
El servei, creat l’any 2001 pel departament de Benestar Social, Salut i Família de l’Ajuntament de Cambrils, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya. Enguany el projecte ha crescut significativament i ha ajudat a un total de 62 alumnes, més del doble dels 27 del curs anterior.
La iniciativa s’emmarca en el Pla d’Inclusió Social de Cambrils i més concretament en l’eix dedicat a l’èxit escolar. L’objectiu és donar resposta a infants i adolescents de Cambrils que tinguin necessitat de rebre reforç escolar, complementari al de l'escola i al suport que poden donar-los les famílies, a més de mostrar interès i compromís per l'assistència a les sessions.
“Reforça’t amb nosaltres” es realitza de manera coordinada amb els centres educatius de Cambrils, que són qui valoren i prioritzen els destinataris d’entre els seus alumnes. A cada centre hi ha un professional d'enllaç amb qui es coordina l'educadora social que gestiona el projecte.
El projecte té una vessant comunitària molt accentuada, ja que uneix la necessitat dels infants i adolescents de reforç escolar amb la capacitat, experiència, interès, temps, voluntat i compromís de voluntaris. Aquestes persones contribueixen de manera desinteressada a la millora de la societat i suposen per a les famílies una altra xarxa de suport.
Les sessions de reforç es realitzen de manera de manera distribuïda pel territori de Cambrils. En el cas d’Educació Primària, el suport es realitza a les mateixes escoles per permetre una major facilitat d’accés al servei per als alumnes i les famílies, una millora de la conciliació de la vida familiar i una optimització dels espais municipals existents. En el cas d’Educació Secundària, les classes es porten a terme a diferents edificis municipals (Centre Cultural, Centre Cívic Les Basses i Centre Cívic Vilafortuny) amb l’objectiu de descentralitzar i realitzar les sessions als equipaments més pròxims a l’institut de referència de cada alumne, a més d’afavorir el coneixement de les instal·lacions per part dels grups d’adolescents i fomentar-ne el seu ús.