Es preveu potenciar la interacció amb els turistes a les xarxes socials a través del hashtag #smilecambrils i amb la ubicació de cinc photocalls distribuïts pel municipi. També està previst que s’instal•lin lletres amb la paraula Cambrils a la zona de l’oficina del Patronat de Turisme i es dugui a terme una col•laboració sorpresa amb l’Escola d’Hostaleria

  • Categoritzat com: Comunicació Govern Obert Turisme

Arran de les aportacions econòmiques rebudes a través de l’impost turístic, la Taula de Treball de Cambrils ha proposat un seguit d’accions per aquest any encaminades a millorar l’experiència del turista. Així doncs, durant tot el 2015 des del Patronat de Turisme de Cambrils s’està treballant en un projecte d’identificació, creació, promoció i comercialització d’experiències turístiques de descoberta de la destinació, projecte que pretén ampliar la promoció i difusió del gran ventall de les possibilitats d’experiències turístiques que es poden dur a terme a Cambrils.

Entre aquestes actuacions, per tal de potenciar la marca Cambrils i amb la voluntat d’assolir una major interacció per part dels visitants a les xarxes socials, s’ha creat el hashtag #smilecambrils. A més, es distribuiran cinc photocalls per la zona port i la zona vila tematitzats amb elements com la platja, els pescadors, la gastronomia, els pagesos i les compres. La idea d’aquesta acció és que els visitants es facin fotografies en aquests photocalls i les comparteixin a les xarxes socials amb el hashtag abans mencionat. Tots aquells qui completin el recorregut i ho comparteixin degudament a les xarxes socials tindran un regal directe a l’oficina de turisme.

També cal destacar com a novetat la instal·lació de lletres formant la paraula Cambrils a la zona de l’oficina del Patronat de Turisme, al Passeig de les Palmeres. Les lletres d’acer galvanitzat d’1,7 m d’alçada permetran potenciar la fotografia de la marca Cambrils amb la mar de fons i la seva corresponent difusió a les xarxes socials.

Aquest 2015 tindrà lloc també una activitat sorpresa en col·laboració amb els alumnes de l’Escola d’Hostaleria de Cambrils basada en uns marcs de fotos de 80 cm afavorint també la difusió de fotografies. Per aquesta acció el Patronat distribuirà els mateixos marcs de fotos als allotjaments de Cambrils perquè els seus equips d’animació també afavoreixin la difusió de fotografies.

Per últim, destacar també que des del Patronat també s’està treballant en una acció a mig-llarg termini de sensibilització turística dels alumnes dels col·legis i instituts de Cambrils.

Accions impulsades al 2014

Dins de les accions proposades per la Taula de Turisme i impulsades al llarg de 2014 cal destacar les actuacions d’animació familiars i musicals, amb més de 240 actuacions de circ al carrer i 12 actuacions musicals anuals.

També l’any passat es van definir deu noves rutes cicloturistes amb sortida i arribada a Cambrils i amb recorreguts per la Costa Daurada. I centrant-nos més en les accions de màrqueting, l’any 2014 va tenir lloc l’edició de nous suports com el vídeo promocional de Cambrils, un material que es complementarà enguany amb la potenciació d’imatges de la platja i del Port, o la posada en marxa d’emissió d’imatges en directe de Cambrils per Internet. Concretament, en aproximadament un any i mig s’han produït al voltant de 600.000 visites.

Però des del Patronat de Turisme també s’han dut a terme actuacions destinades al públic final, com una campanya específica al sud de França, suports publicitaris en autobusos de Saragossa i Lleida o també presència publicitària a l’aeroport de Reus mitjançant opis lluminosos a la zona de les bandes de recollida d’equipatges.

Pressupost disponible per la recaptació de l’impost

L’any 2013, tenint en compte que quedaven inclosos també els darrers mesos de 2012, Cambrils va rebre 219.935,54 euros corresponents al 30% del total recaptat al municipi a través de l’impost turístic. L’any 2014 es van rebre 207.824,68 euros.

El pressupost destinat pel nostre municipi a aquestes accions el 2014 va ser de  128.000€, i de 163.000€ per les accions de l’any 2015, fent un total de 291.000€.

Per tot, el pressupost que la Taula de Treball de Cambrils ha gestionat directament és la diferència del total recaptat menys el que s’aporta per al pla conjunt que es coordina entre el Patronat de Turisme de la Diputació, els Patronats de Turisme de Cambrils, Salou i Vila-seca i la Federació d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona ja que coincidint amb l’aplicació de l’impost, per primer cop administracions públiques i empresaris van arribar a un acord de col·laboració a favor d’un pla d’accions de promoció conjunt. Un acord de participació únic i model i exemple de treball conjunt entre administració i sector privat. Per aquest motiu, el total gestionat per la Taula de Treball de Cambrils és 136.760,22€ (resultat de restar als 427.760,22 els 291.000 per al pla conjunt).

La Taula de Treball de Cambrils, model a seguir

La Taula de Treball de Cambrils es va constituir a finals de l’any 2013 i està formada per les següents entitats: Patronat de Turisme de Cambrils, Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la Província de Tarragona, Associació Hotelera Salou Cambrils La Pineda, Associació d’Hotels Familiar de Cambrils, Agrupació de Càmpings de Cambrils i Empresaris d’Apartaments Turístics de Cambril.

La taula realitza reunions periòdiques, amb la participació activa de totes les parts i transparència absoluta de l’estat dels pressupostos, estat de les accions i disponibilitat.

Les accions que proposen els empresaris de la Taula queden referendades i aprovades pel Consell Rector del Patronat.