És el primera oficina de la Costa Daurada que instal•la el terminal, que ja ha recollit les primeres cent enquestes. Per incentivar la participació, els turistes que contestin les preguntes a través del dispositiu entraran en un sorteig de 2 entrades a Port Aventura.
- Categoritzat com: Comunicació Turisme
El regidor de Turisme Cambrils, Xavi Martí, ha presentat avui el nou sistema pioner per conèixer l’opinió dels turistes. El terminal, que ja s’ha instal·lat a l’Oficina de Turisme de Cambrils, situada al passeig de les Palmeres, permet recollir dades per valorar la satisfacció dels turistes que visiten Cambrils i poder millorar aspectes tant del mateix servei d’informació com de la destinació.
Cambrils és el primer municipi de la Costa Daurada que implanta el sistema. Torna a ser, doncs, entre la xarxa d’oficines de Catalunya innovadores i referents.
Estadístiques en temps real
Xavi Martí ha explicat que fins ara les enquestes es feien per escrit, costava que els turistes omplien els formularis i les dades s’havien d’entrar manualment al sistema informàtic. El nou dispositiu és molt més atractiu i fàcil pels turistes i genera estadístiques que es poden consultar en temps real.
A més, per incentivar la participació, cada mes es farà un sorteig de dues entrades al Port Aventura entre els turistes que responguin les preguntes. Aquest sorteig també servirà per ampliar la base de dades de contactes de turistes per poder-los enviar informació o promocions de la destinació posteriorment, ja que el camp del correu electrònic és opcional però l’han de facilitar si volen accedir al sorteig.
Les preguntes
Les preguntes es poden modificar o ampliar segons la temporada amb preguntes específiques sobre temes com les jornades gastronòmiques, el turisme esportiu o altres qüestions d’interès.
Actualment els turistes han de dir com han conegut Cambrils, i puntuar el municipi, les platges i el tracte i l’amabilitat del personal de l’oficina. Poden triar entre el català, el castellà, el francès, l’anglès i l’alemany i properament s’hi afegirà el rus.
Els primers resultats
Durant les quasi quatre setmanes de prova pilot, el dispositiu ha recollit les primeres cent enquestes. Els enquestats han valorat el municipi amb una mitja d’un 8,10 i el tracte i l’amabilitat del personal de l’Oficina de Turisme en un 8,02%. El 37% han conegut Cambrils mitjançant un conegut, el 20% per internet, el 8% per fires, el 4,7% per televisió, el 2,4% per premsa escrita i la resta per altres vies. Per idiomes, el 37,6% han seleccionat el castellà, el 29,4% el català, el 20% el francès i el 10,6% l’anglès.